Vilciens Ogre-Rīga

A/s "Pasažieru vilciens": vilcieni nav pārpildīti mūsu darbinieku nekompetences vai nolaidības dēļ

"Kas notiek dzelzceļa transportā? Nezinu par citiem maršrutiem - arī noteikti nekas spīdošs. Runa par maršrutu Rīga-Ogre. Kurš iedomājies sastrēgumstundās (rītos, kad jābrauc uz darbu Rīgā, un vakaros, kad atbraukušie dodas mājup) vilcieniem piešķirt četrus (!!!!) vagonus??? Gribētu redzēt to ekonomistu (lasi - idiotu). Vai pats ir mēģinājis izmantot vilcienu?" sašutis raksta kāds TVNET lasītājs. A/s "Pasažieru vilciens" pārstāvji savukārt skaidro, ka izmanto visus savā rīcībā esošos resursus, lai šādas situācijas novērstu. Uzņēmums kategoriski noliedz, ka vilcieni pārpildīti darbinieku nekompetences vai nolaidības dēļ.

Latvijas Dzelzceļam jāatceras, ka pasažieri ir cilvēki, nevis siļķes

A/s "Pasažieru vilciens" atbilde uz TVNET lasītāja iesūtīto vēstuli
Atbildot uz TVNET lasītāja vēstuli par stāvokli vilcienos maršrutā Rīga – Aizkraukle – Rīga, informējam, ka šobrīd a/s „Pasažieru vilciens” rīcībā ir 24 elektrovilcienu sastāvi, no kuriem 11 sastāvi ir sešu vagonu, 1 astoņu vagonu un 12 četru vagonu sastāvi, un 19 dīzeļvilcienu sastāvi, no kuriem 1 sastāvs ir piecu vagonu, 1 četru vagonu un 17 trīsvagonu sastāvi. Visi sastāvi tiek ikdienā norīkoti četros elektrovilciena maršrutos un astoņos dīzeļvilciena maršrutos.

Mūsu prioritāte ir pasažieru pārvadājumu drošība, tāpēc vagonu un sastāvu tehniskā kārtība tiek regulāri pārbaudīta un nepieciešamības gadījumā tie tiek remontēti. Ņemot vērā vagonu parka nolietojumu, nereti tiek konstatēti tehniski bojājumi, kuru dēļ vilciens nevar kursēt un tiek remontēts, tāpēc atsevišķos gadījumos maršrutos tiek norīkoti īsāki sastāvi. Šāds nepatīkams gadījums bija 29.oktobrī Aizkraukles virzienā, kur sastrēguma stundā bojāta sešu vagonu sastāva vietā tika norīkots četru vagonu sastāvs.

Vilcienu maršruti, vagonu skaits konkrētajā laikā un kustības saraksti tiek plānoti, ņemot vērā visus datus par pasažieru plūsmu. Gan rīta, gan vakara sastrēguma stundās pieprasītākajos virzienos tiek norīkoti sešu un astoņu vagonu sastāvi. Taču elektrovilcienu sastāvi, kuros ir vairāk par 4 vagoniem, ir tikai 12, kas nenoliedzami ir par maz, lai sastrēguma stundās nodrošinātu komfortablu pārvietošanos visiem pasažieriem.

Attiecībā uz vagoniem, kas redzami stāvam vagonu parkā, – tie ir tehniski nolietoti un neremontējami vagonu vraki, kas vagonu parka stāvvietā gaida metāllūžņu uzpircējus vai utilizāciju.

Lai nerastos iespaids, ka a/s „Pasažieru vilciens” ir samierinājies ar esošo situāciju, informējam, ka šogad beidzās Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansēts projekts, kura ietvaros rekonstruēti 68 elektrovilcienu vagoni. Nākamā gada sākumā saņemsim vēl 22 modernizētus vagonus, un līdz 2010. gada beigām visiem elektrovilcieniem būs veikta modernizācija.

Vagonu rekonstrukcija ir tikai sākums. Paredzams, ka jau nākamā gada sākumā izsludināsim konkursu par jaunu vilcienu piegādi. 2012. gadā sāks kursēt jaunie vilcieni.
Turpinot par peļņu un zaudējumiem - vilcienu pasažieru satiksme, tāpat kā jebkurš cits sabiedriskā transporta veids (izņemot atsevišķas aviācijas nozares), tiek dotēts. Līdzīgi kā autobusu parki autoceļu satiksmē, arī a/s „Pasažieru vilciens” katru gadu saņem valsts pasūtījumu un to pilda.

Latvijā pasažieru dzelzceļa pārvadājumi ir lētākie Eiropā. Pat Lietuvā un Igaunijā brauciens ar vilcienu ir krietni dārgāks. Šogad pasažieri, pērkot biļeti, samaksā 30% no faktiskajām pārvadātāja izmaksām. Ilustrācijai – par biļetēm pagājušajā gadā tika iekasēts ap 16 milj. latu, bet tikai maksa par infrastruktūras izmantošanu bija ap 21 milj. latu. Vēl izdevumiem jāpieskaita ritošā sastāva apkope un tekošais remonts, vairāk nekā 1000 mašīnistu, konduktoru un kasieru darba samaksa, degviela un elektroenerģija, veco sastāvu modernizācija u.c.

Bez tam atsevišķi mūsu līdzpilsoņi izrāda pārsteidzošu atjautību un degsmi, bojājot sliežu ceļus un demolējot ritošo sastāvu. Lai neveicinātu vandalismu uz sliežu ceļiem un ritošā sastāva bojāšanu, neuzskaitīsim paņēmienus, ar kādiem tiek apturēti vilcieni un bojāti vagoni.

Noslēgumā vēlamies piebilst, ka lielākā daļa a/s „Pasažieru vilciens” darbinieku ar dzelzceļu saistītās profesijās ir nostrādājuši visu mūžu, nav retums dzelzceļnieki otrajā vai trešajā paaudzē un vismaz 90% mūsu darbinieku pamata pārvietošanās līdzeklis ir vilciens. Klientam vienmēr ir taisnība, taču mums ir sāpīgi dzirdēt pārmetumus par „attieksmi”, jo rūpes par pasažieriem ir mūsu darbinieku ikdienas pienākums.

Rezumējot, nenoliedzam, ka sastrēguma stundās mūsu vilcieni ir pārpildīti, taču kategoriski nepiekrītam, ka šāda situācija veidojas mūsu darbinieku nekompetences vai neizdarības dēļ. Iemesls ir ritošā sastāva trūkums. Tādēļ šobrīd ar Satiksmes ministrijas atbalstu ir sākta iepirkuma organizēšana, lai jau 2012.gadā pasažieriem piedāvātu jaunus un modernus vilcienus.

Andris , 2008-11-28 15:22:20

Pelna kaudzi naudas, bet cilvekiem ka Indijaa driiz buus jaabrauc.
Tapec jau pelna, ka liek maksaat cenu, kas neatbilst sanjemtajam servisam.

=============================================

VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) aizvadītajā gadā sasniedzis rekordlielu peļņu - 28,29 miljonus latu, tādējādi savā nozarē saglabājot līderpozīcijas Baltijā.

Par to portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

2006.gadā uzņēmuma peļņa bijusi 2,84 miljoni latu, vēsta uzņēmuma mājas lapa, savukārt 2005.gadā - 494 000 latu.

LDz ir viens no lielākajiem Latvijas uzņēmumiem. LDz koncernā ietilpst astoņi uzņēmumi, kurā tas ir valdošais uzņēmums. LDz pilnībā pieder a/s "Pasažieru vilciens", SIA "LDz Cargo", SIA "LDz Infrastruktūra", SIA "LDz ritošā sastāva serviss", SIA "LDz apsardze".

Tāpat koncernā ietilpts "LDz Cargo" pilnībā piederošā SIA "LDz Cargo Loģistika", a/s "VRC Zasulauks" (51% a/s "Pasažieru vilciens", 49% "Rīgas Vagonbūves Rūpnīca").

aga , 2008-11-28 15:32:25

vai kaut ko īsāku nevarējāt uzrakstīt???? Pat slinkums lasīt

ok , 2008-11-28 20:47:44

skumji par tiem, kam vilcienā nākas gadus pavadīt...

O , 2008-11-29 02:37:27

Tak no OGREs uz RIGU kuree autobusi!!!!! Es braukaju tikai ar autobusu!

autobuss , 2008-12-05 13:18:52

Tak no OGREs uz RIGU kuree autobusi!!!!! Es braukaju tikai ar autobusu!

autobuss , 2008-12-05 13:18:55

nu i brauc ar savu autobusu un turi savu maujamo ciet!! Par to,ka cilvekiem tuvak darbs atrodas pie vilciena pieturas,nevis šosejas,neesi padomājis??Un to,ka sastrēgumstundās no Ķengaraga līdz autoostas ir nenormāli korķi un entie luksofori!!?? Nu lūzeris bezsmadzeņu...

autobuss , 2009-01-09 14:14:18

vēlu vakarā uz Ogri braucam kā kungi garā,garā vilcienā,turot savas pekeles uz visiem beņķiem un vēl kājas uz pretējiem beņķiem uzliekam! :D Toties kas darās no rītiem,tiešām siļķu bundža! Hallo,apmainiet vilcienu sastāvu garumu vai arī jums sen jau loģiskā domāšana ir tu -tūuuu? :D

vot vot , 2009-01-09 14:20:02

Riga-OGRE brauc erti , miksti autobusi!

atobuss , 2009-01-12 15:34:17

Kad dibens saks sapet,tad ari brauksu ar miksto autobusu... :D

tante , 2009-01-23 20:25:08

Piedalies diskusijā

Atzīmējot opciju Atcerēties mani Jūsu vārds un e-pasta adrese tiks saglabāti, un turpmāk, komentējot rakstus vai veicot ierakstus forumā, nebūs jāievada pa jaunu.
x aizvērt šo paskaidrojumu
(?)
 

Ogrenet