Atgriezties pie raksta

Latvijā paredzēta komerciālu un bezmaksas autobusu maršrutu ieviešana

Latvijā paredzēta komerciālu un bezmaksas autobusu maršrutu ieviešana, ar šo plānu piektdien sēdē tika iepazīstināta Sabiedriskā transporta padome.

Kā aģentūrai LETA norādīja Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere, Latvijā ne bezmaksas, ne komerciālie autobusa maršruti Latvijā iepriekš bijuši nav, un tos plānots ieviest, sagatavojot grozījumus transporta nozares reglamentējošajos aktos.


Nodrošinot pasažieru pārvadājumus pēc komerciāliem principiem, Autotransporta direkcija, kas piedalās Ministru kabineta noteikumu izstrādes procesā, skaidroja, ka biļetes cenu noteiks pārvadātājs, un visi izdevumi un zaudējumi būs pārvadātāja pašrisks un valsts no savas puses zaudējumus nesegs. Lai pārvadātājs varētu nodrošināt pakalpojumus šajos maršrutos, tam būs jānodrošina noteiktas kvalitātes prasības, piemēram, būs noteikts konkrēts autobusu vecums, tiem būs jābūt aprīkotiem ar elektronisko maršruta zīmi, transportlīdzeklī jānodrošina bezskaidras naudas norēķinu iespēja.


Plānots, ka sākotnēji komerciālie maršruti būs Rīga-Jaunķemeri, Rīga-Sloka, Rīga-Olaine, Rīga-Jelgava, Rīga-Sigulda, Rīga-Salaspils, Rīga-Ogre un Rīga-Daugavpils. Autotransporta direkcija izsniegs atļaujas pārvadājumu veikšanai komerciālajos maršrutos un uzraudzīs pakalpojumu sniedzēja atbilstību izvirzītajiem nosacījumiem.


Tāpat stājoties spēkā jaunajiem līgumiem ar pasažieru pārvadātājiem, kas būs uzvarējuši konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos desmit gados, tiks ieviesti vairāki maršruti, kuros pasažieri varēs braukt bez maksas. Lai ieviestu bezmaksas pārvadājumus, vienlaikus jāizpildās trim kritērijiem - maršrutam jābūt vietā, kur apdzīvotības blīvums ir mazāks par četriem iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, maršrutam jābūt tādam, kura uzturēšanai valsts no savas puses sedz vairāk nekā 85% visu izmaksu, un pārvadāto pasažieru skaitam jābūt vidēji 2,5.


Plānots, ka Autotransporta direkcija reizi gadā pārskatīs maršrutus un sniegs priekšlikumus Sabiedriskā transporta padomei, kas, attiecīgi, apstiprinās jaunos maršrutus uz diviem gadiem.


Pelčere pauda, ka šogad plānoti grozījumi Ministru kabineta noteikumos par kārtību, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu, kas paredz, ka pašvaldības atsevišķos gadījumos varēs līdzfinansēt sabiedrisko transportu valsts dotētajos maršrutos.


"Šāda iniciatīva tika pieņemta, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi, jo ir bijuši gadījumi, kad, izvērtējot kāda reisa ekonomiskos rādītājus un pasažieru skaitu, pieņemts lēmums reisu slēgt, bet pašvaldība uzstājusi uz tā saglabāšanu. Tādējādi MK noteikumos tiks atrunāti skaidri kritēriji, kādos gadījumos pašvaldība varēs iesaistīties, piemēram, ja ieņēmumu segums pār izmaksām reisā būs zemāks par 25%; ja tiks palielināts plānotais nobraukums reģionālajā maršrutu tīklā u.tml.," skaidroja Autotransporta direkcijas pārstāve. 

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/49103

2021. gada 8. februārī, 10:39, Aktualitātes
Leta

Jaunākie komentāri

SSS • 2021. gada 9. februārī, 09:37
Kās ir BEZMAKSA un kas ir BEZSKAIDRAS NAUDAS NOREĶINI?! Kāpēc tiek muļķoti cilvēki!! Autobusos varēs norēķināties TIKAI un VIENIGI AR bankas karti VAI CAURI INTERNETBANKU!!! Un nekāda BEZMAKSA!! Bet BEZSKAIDRAS NAUDAS !!
zuze • 2021. gada 9. februārī, 05:00
Lai viss ir par maksu, galvenais, lai tas sabiedriskais transports ir Ogrē vispār problēmas ar pilsētas transportu, tādēļ jau visi laižas prom dzīvot, tur kur ir civilizācija ( ne visiem ir mašīnas un ne visiem tās kādreiz būs)
Doņka • 2021. gada 8. februārī, 13:53
Autotransporta direkcija un Sabiedriskā transporta padome cīnās ar vējdzirnavām vai visu laiku domā ka tie laucinieki var arī izdzīvot bez sabiedriskā transporta un izdomā bērnu spēlītes

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet