Dambju ģimene 14. pozīcijā, otrs "OSCar" - 9. vietā
24 stundu sacensībās Francijā ("24 Heures Tout Terraln de France"), kas sestdien norisinājās 18. reizi, Latviju pārstāvēja divas oskaru ekipāžas – piloti Igors Skoks, Jānis Berķis, Māris Saukāns ("OSCar O3"), kuri uzrādīja devīto labāko rezultātu un piloti Andris Dambis, Kaspars Dambis, Kristaps Dambis ("OSCar 24H"), kuri finišēja četrpadsmitie.
Kvalifikācijā, kur no katras ekipāžas viens pilots brauca vienu apli, Andris Dambis uzrādīja 9. ātrāko laiku, bet Igors Skoks, pat pēc sagriešanās trasē, ierindojās 35. vietā. Pēc pirmās stundas Andris Dambis jau bija trešajā vietā, bet Igors Skoks 24. vietā. Sākot no otrās stundas, Dambju ekipāžas galvenais konkurents bija 34. ekipāža ar "Nissan" automobili, ar kuriem cīņa par līdera vietu risinājās nākamās četras stundas.
Pirmo finišu, kas notika pēc sešām pavadītām stundām, Dambju ģimenes ekipāža ar "OSCar" tēvu ogrēnieti Andri Dambi priekšgalā sasniedza līderu statusā, pie tam atstatums no tuvākajiem konkurentiem bija nepilnas trīs minūtes. Četras ekipāžas finišā iebrauca vienā minūtē, starp kuriem ceturtais labākais rezultāts bija šo sacensību uzvarētājiem ar uzlaboto "Peugeot 206 CC MGR". Otra Latvijas ekipāža 20. pozīcijā.
Šajās sacensībās starts tika dots divas reizes - plkst. 15 un 23. Kaut arī A.Dambis pirmo finišu sasniedza kā pārliecinošs līderis, uz otrā starta līnijas sportisti stājās pēc kvalifikācijas braucienā uzrādītā rezultāta. Lielie dubļi, kas startā šķīda uz visām pusēm un aizsita automašīnu logu un lampas, piespieda Andri Dambi jau pēc pirmā apļa atgriezties boksa zonā. Jāteic, ka šoreiz trase, salīdzinājumā ar iepriekšējiem sešiem gadiem, bija ļoti dubļaina un arī slidena. Ja dubļu pika uzkrita uz priekšējā loga, to mēģinot notīrīt, dubļi izsmērējās pa visu stiklu un redzamība bija apgrūtināta ļoti ilgu laiku.
Līderos pēc pirmās stundas izvirzījās šīs sacensības uzvarētāji (H.Moilet/A.Galland/Y.Vergeau/A.Coquelle) un prata to noturēt visas atlikušās 16 stundas, finišu sasniedzot pat ar astoņu apļu pārsvaru pār tuvākajiem konkurentiem.
Dambju ģimenes ekipāža no līderu grupas izkrita pēc tam, kad servisa zonā, mainot automašīnas saplīsušo ātrumkārbu, tika pavadītas 2,5 stundas, kas ir apmēram 17 apļu laiks. Trasē viņi atgriezās 36. pozīcijā, bet finišu A.Dambis/K.Dambis/K.Dambis sasniedza 14. vietā. Andrim Dambim šis bija sestais starts 24 stundu sacensībās Francijā. Šogad jau otro reizi Andris kopā ar dēliem startēja ar automašīnu "OSCar 24H" ("Ford Fiesta"), kurai ir "Nissan VQ35DE" 3,438 cm3 motors un mašīnas kopējais svars ir 1180 kg. Šo automobili Andris Dambis ir būvējis speciāli šīm Francijas 24 stundu sacensībām, jo īpatnējais trases segums, kas sacīkstes otrajā daļā kļūst līdzīgs betonam ar neskaitāmajām bedrēm, prasa lielu izturību un vienlaicīgi arī lielu ātrumu.
Otra Latvijas ekipāža (I. Skoks/J.Berķis/M.Saukāns) otro startu uzsāka no boksu zonas, jo starplaikā tika nomainīts stūres sūknis. Līdz ar to, atgriežoties trasē, nācās apdzīt daudzas ekipāžas, kas bija lēnākas un, kuru vidū bija pietiekami daudz tādu sportistu, kuri ne vienmēr labprātīgi vēlējās dot ceļu. Līdz ar to pēc otrās stundas viņu iepriekš sasniegtais 20. rezutāts bija pasliktinājies un ekipāža atradās tikai 32. vietā. Pilotiem braukšanu apgrūtināja arī lielais karstums, jo nepārtraukti karsa motors. Neskatoties uz to, automašīna "OSCar O3", ("GM LS6" ("Corvette") V8 5.7 l (5665 cm³) motors, kopējais automašīnas svars 2050 kg)), ar kuru 2008. gadā tika sasniegts visaugstākais rezultāts sešu gadu laikā – ceturtā vieta, kad to pilotēja tikai divi sportisti Igors Skoks un Māris Saukāns, trasē turējās labi un remonta zonā tika pavadīts iespējami īss laiks. Pakāpeniski un neatlaidīgi ekipāža I.Skoks/J.Berķis/M.Saukāns rezultātu tabulā virzījās uz augšu un finišu sasniedza devītie. Jāpiezīmē, ka Igoram un Mārim šī bija piektā reize kopš viņi piedalās 24 stundu sacensībās Francijā, bet pirmo reizi šāda veida sacensībās dalību ņēma Jānis Berķis, kurš autosporta cienītājiem vairāk zināms kā autokrosa un rallijsprinta braucējs.
Ātrāko apļa laiku sacensībā uzrādīja Andris Dambis 7:34.239 ap plkst. 6 no rīta un no tā brīža šis uzraksts rezultātu ekrānos rādījās visu laiku nemainīgs līdz pat finišam.
Informāciju sagatavoja
Iveta Kaminska
komandas "Latvian OFF Road" preses pārstāvis
2010. gada 13. septembrī, 12:39, Sports
Ogrenet


