
Mācības attālināti neiesaka organizēt tā, kā bijis līdz šim
Jaunnedēļ, kad atsāksies mācību process, Valsts izglītības satura centrs (VISC) aicina pedagogus vecākajās klasēs veidot projektu nedēļas, vakar preses konferencē stāstīja VISC vadītājs Guntars Catlaks.
Viņš uzsvēra, ka veidojot projektus, vecāko klašu skolēniem tiktu nodrošināta pašvadīta mācīšanās un tas atvieglotu pāreju uz attālinātām mācībām.
Vienlaikus Catlaks stāstīja, ka skolām pašlaik ir ļoti svarīgi izvēlēties vienotu mācību un saziņas platformu, kā arī apzināties, ka attālinātas mācības nav tas pats, kas klātienes mācības, tāpēc pedagogiem nevajadzētu plānot stundu norisi, kā to darītu klātienē.
"Skolotājiem jāsadarbojas un jāizsver, kas ir svarīgākās tēmas vai prasmes, kuru apguvi visvieglāk nodrošināt attālināti un kas ir kritiski svarīgi no mācību atlikušā laika, kas skolēniem jāapgūst vai kādas zināšanas jānostiprina,'' pauda Catlaks.
Tāpat Catlaks lūdza iespēju robežās pašvaldības atbalstīt skolas ar tehnoloģiskajām vajadzībām.
Ogres 1.vidusskolas direktors Igors Grigorjevs atklāja, ka šī bijusi visnoslogotākā skolēnu brīvlaika nedēļa, kāda pieredzēta.
Skolas direktors stāstīja, ka skolā veikta aptauja starp otro klašu audzēkņiem un tajā atklājies, ka tehnoloģiju pieejamība Ogrē esot "visai laba", kā arī cilvēki augstu novērtējot interneta ātrumu. Bērnu, kuriem nav viedierīču, esot viens līdz divi bērni no 130 otro klašu audzēkņiem.
Grigorjevs aicināja arī citas skolas iegūt datus par katra bērna viedierīču un interneta pieejamību, lai skolotājs var saplānot kādus mācību materiālus un kādās platformās skolēniem izsniegt. Viņaprāt, skolotājam ir jāzina, cik lielai daļai bērnu ir pieejama planšete, dators vai telefons, lai salāgotu mācību saturu.
Ogres 1.vidusskolas 2.klašu audzēkņu aptaujā aptaujāti arī vecāki, kuriem jautāts par laiku, kurā visērtāk būtu palīdzēt bērniem. "128 no 129 vecākiem atbildējuši, ka var sniegt bērnam atbalstu jebkurā diennakts laikā, tātad vecāki ir gatavi iesaistīties," pauda direktors.
Tāpat Grigorjevs norādīja, ka šis ir brīdis, kad visām iesaistītajām pusēm ir jāuzticas skolām un jāsniedz atbalsts, kā arī brīvība. Viņaprāt, katra skola piedāvās labāko risinājumu balstoties uz uzkrāto pieredzi, prasmēm un iespējām.
2020. gada 20. martā, 10:36, Kultūra un izglītība
Ogrenet