Atgriezties pie raksta

Ogrēnieši piedalās mācību festivālā "Cilvēkam" Foto

Augusta vidū Latvijā notika starp-tautiskais emocionālā intelekta un kritiskās domāšanas mācību festivāls jauniešiem "Cilvēkam", kurā iesaistījās arī divi jaunieši no Ogres novada – ķeipeniete Ieva Astahovska un ogrēnietis Ivo Grīnbergs.

70 Latvijā dzīvojošie latviešu, krievu, ukraiņu un citu tautību jaunieši no Rīgas, Daugavpils, Rēzeknes, Kārsavas, Olaines, Ogres un citām pilsētām veltīja pašanalīzes iemaņu attīstībai, kas ir viena no svarīgākajām emocionālā intelekta prasmēm, kas ļauj cilvēkam labāk saprast sevi un sev apkārt esošos cilvēkus, līdz ar to, veidojot ar viņiem harmoniskākas un labākas attiecības.


Tāpat jaunieši apguva kritiskās domāšanas un argumentācijas metodes, apgūstot kvalitatīvas diskusijas veidošanas pamatus un to, kā adekvāti un precīzi izvērtēt informāciju, kuru mums nemitīgi sniedz apkārtējie cilvēki un masu mediji.


Viens no mācību metodoloģijas veidotājiem un lektoriem Zuarguss atzīst, ka, mācību viens no galvenajiem uzdevumiem bija attīstīt metodoloģiju, kas palīdz jauniešiem apgūt prasmes, kas vajadzīgas dzīvei, bet, ko pagaidām vēl nemāca skolā. Spriežot pēc jauniešu atzinumiem, tas piecu dienu treniņā lielā mērā ir izdevies. Tomēr Zuarguss uzsver, ka, šādām mācībām jānotiek vairākas nedēļas vai mēneši, lai jaunie uzvedības veidi komunikācijas, sadarbības, atbildības, empātijas jomā, kas tika praktizēti mācībās, nostprinātos un kļūtu par ikdienas ieradumiem. 


Ķeipeniete Ieva Astahovska par mācību festivālu "Cilvēkam": "Pieteicos festivālam, jo piesaistīja man aktuālā mācību tematika – sevis apzināšana, t.sk., emocionālais intelekts. Mācībās izkāpu no ierastās vides un bija iespēja padomāt citādi gan par sevi un savām emocijām, gan apkārtējiem. Priekš manis vērtīgi arī bija tas, ka varēju uzzināt, cik dažādi vienu situāciju uztver un sajūt pārējie un to salīdzināt ar sevi. Kopumā biju patīkami pārsteigta par piedzīvotajām emocijām četru dienu laikā, kā arī tika sniegta vērtīga informācija, kuru pēc mācībām pati varu detalizētāk apgūt. Man palicis ļoti pozitīvs iespaids par šo festivālu (t.sk. gan no organizatoriskā, gan saturiskā viedokļa). Manuprāt, šāda pieredze būtu ļoti vērtīga jauniešiem, kuriem ir labāk interese izprast sevi un to, kas notiek apkārt. Katrs paņemtu tieši to, kas viņam tajā brīdī būs nepieciešams".


Timēr ogrēnietis Ivo Grīnbergs atzīst, lai gan mācības beidzās vairāk kā divas nedēļas atpakaļ, joprojām ir smagi vārdos definēt izjūtas. "Tās noteikti ir bijušas pozitīvas!" nosaka Ivo.


"Mācības tika tendētas uz praksi un ļoti nelielu teorijas daļu. To ideja bija mūs kā dalībniekus izlikt no mūsu komforta zonām un iemācīt (vairāk ieskicēt, jo piecas dienas ir DAUDZ par maz jebkādai iemācīšanai) par emocionālo intelektu, kas ir smagi izskaidrojams termins. Viens no atslēgas vārdiem, kas tika bieži izmantots un par ko mums bieži bija jādomā, jādalās un jāapseko, bija mūsu emocijas. Piecu dienu garumā – grupās un individuāli – centāmies iepazīt (ieskicēt) mūsu iekšējo pasauli, saprast, kā tā darbojas un kā rīkoties/darboties ar mūsu emocijām. Vairākas metodes guvām tieši viens no otra, jo 70 cilvēku viedokļu apmaiņa viennozīmīgi izceļ jaunus paņēmienus, ko neviens no mums nekad nav lietojis. 


Viena no svarīgākajām lietām par šīm mācībām ir fakts, ka tās nekādā veidā nelīdzinās jebkādām metodēm mūsdienu Latvijas izglītības sistēmā, kas arī bija viens no uzsvariem no galvenā lektora Zuargusa. Tā bija ļoti interesanta pieredze, un ik pa laikam brīvajos pārdomu brīžos galvā iezagās doma par to, ka šāda informācija un mācīšanas veids būtu mainījis daudzus manus uzskatus, ja tas viss tiktu mācīts skolā jau no bērnības.


Jebkurā gadījumā, arī pēc divām nedēļā joprojām personīgi esmu eiforijā un neliela nesapratnē, kas notika mācību festivālā. Ar dalībniekiem cenšamies uzturēt pastāvīgu kontaktu, un arī citi joprojām ir nelielā apjukumā. Šis mācību festivāls ir panācis savu un atvēris mūsu skatījumu uz emocionālo inteliģenci, kas, manuprāt, ir kritiski mūsu turpmākajā izaugsmē. 


Lai vai kā, tā ir bijusi neatsverama pieredze būt šādā pasākumā, un jebkuram, kuram ir iespēja piedalīties kādā citā "cilvēkam.lv" rīkotā pasākumā, iesaku šo iespēju nelaist garām," aicina ogrēnietis.


Vairāki mācību festivāla dalībnieki pēc mācību beigām pauda savas atziņas, piemēram, norādot, ka: "Tagad ir tā – bērnudārzs, skola, augstskola, maģistrs var būt 23 un 24 gados. Augstskolā students, rakstot darbus, nekad īsti nedomā par to, kā viņš pats jūtas vai kā jūtas kursa biedri, un viņš tāds ieiet darba tirgū ar ekspektācijām, ka viss tagad notiks, ka viņš 23 gadus savas dzīves veltījis izglītībai un viņš ir gatavs dzīvei ārpusē, bet viņš nav. Tik ļoti trūkst izpratnes par cilvēku, kurš tev atrodas blakus darbā vai skolā".


Mācību programma tika veidota gan interaktīvu lekciju, gan improvizētas teātra izrādes iestudēšanas veidā.


Pedagogu un lektoru vidū bija atzīti savu jomu speciālisti, tostarp Augsta Emocionālā Intelekta centra "Cilvēkam" vadītājs Zuarguss, Latvijas Debašu Asociācijas dalībnieks Mārtiņš Vaivars, Latvijā plaši pazīstams izpildītājs, mūzikas producents Arstarulsmirus, kā arī neformālās izglītības pasniedzēja Lauma Žubule un "Ghetto Games" tēvs Raimonds Elbakjans.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/izglitiba/36442

2016. gada 29. augustā, 13:40, Jauniešiem
Ogrenet

Par šo rakstu vēl nav saņemts neviens komentārs.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet