Atgriezties pie raksta

Ogres 1.vidusskolā projektu nedēļā atklāj zāļu tēju pasauli Foto

Ogres 1.vidusskolā aizvadīta projektu nedēļa. 2.a un 2.c klase strādāja pie projekta "Zāļu tējas", uzzinot daudz jauna par augiem, kuri der tējām un aug tepat, Latvijā.

Piektdien – projekta "Zāļu tējas" noslēgumā – skolā viesojās Anta Kučere no Kokneses novada, kas bioloģiskā zemnieku saimniecībā "Janavas" audzē ārstniecības augus un pļavās vāc augus, kas der zāļu tējām.


A.Kučere atklāja, ka ne visur pasaulē ir tradīcija – staigāt pa pļavām, vākt ārstniecības augus, vārīt no tiem tējas, lai uzlabotu savu veselību. "Tā daudzās valstīs nav. Varbūt pat citur smejas – mēs esam tādi interesanti cilvēki! Mēs ejam mežā, lasām sēnes. Staigājam pa pļavām, vācam zālītes, žāvējam un dzeram," sacīja A.Kučere.


Skolēni aktīvi iesaistījās sarunā, stāstot, kas viņiem zināms par zāļu tēju pielietojumu un augiem, kas tādām tējām noderīgi. Zāļu tējas ne tikai dzer, tās noder arī kompresēm, inhalācijām, vannām.


Sarunas skāra arī tēmas par veselīgu dzīvesveidu un uzturu. Ja gotiņas vasarā vēl tiek laukā no liellopu kompleksiem zāļu pļavā, tad cūkas un vistas visu mūžu pavada slēgtā telpā, līdz mūža beigām tā arī neuzzinot, ka ārā ir pavisam cita pasaule. Vai mēs, ēdot šādi audzētu cūku un vistu gaļu un vistu olas, topam veselīgāki un stiprāki?


A.Kučere skolēnus iepazīstināja arī ekoloģisko kosmētiku, ko ražo "Janavas".


Projekta "Zāļu tējas" noslēgumā bija jāsadala svētku kliņģeri. Ar tēju, kas pagatavota pēc individuāla pasūtījuma – ar katra paša izvēlēto zāļu tēju maisījumu, kliņģeris garšoja lieliski.


Dace Čuhnova, Ogres 1.vidusskolas 2.a klases audzinātāja, iepazīstinot ar projekta laikā paveikto, stāsta, ka pie tā strādāts visu nedēļu, gan nosakot projekta uzdevumus un mērķus, gan veicot zāļu tēju degustāciju. Degustētas 10 tējas, nosakot krāsu, smaržu, norādot, kādam mērķim katra tēja lietojama, kad ievācami augi un kura daļa no auga – saknes, lapas vai ziedi, kā augi jāsaglabā.
Projekta laikā veikta arī anketēšana. Izrādījās, ka zināšanas par zāļu tējām un to pielietojums ģimenēs ir daudz mazāks nekā iespējas. Populārākās tējas ir piparmētras un liepziedi, arī gaiļbiksītes. Tika noskaidrots, ka zāļu tējas vairums skolēnu nelieto ikdienā, bet galvenokārt tad, ja gadījies saslimt.


D.Čuhnova cer, ka turpmāk abu klašu skolēnu ģimenes projekta laikā atklāto zāļu tēju pasauli apgūs vēl plašāk, jo Latvijā vēl ir atrodama pietiekami tīra vide, kur zāļu tējas ievākt. No rītiem ģimene pie brokastu galda ierastās kafijas, kakao vai melnās tējas vietā var dzert ko veselībai un možumam vairāk noderīgu.


2.c klases audzinātāja Inga Leizandere teic, ka projekta nedēļas laikā zāļu tējas dzeršana jau izveidojusies par ikdienas rituālu un viens no skolēnu ikrīta jautājumiem ir: "Mēs dzersim šodien tēju?" I.Leizandere atzīst, ka tehnoloģiju iespējas mūsdienās ir aizvirzījušas sabiedrību prom no pavisam vienkāršām lietām. Skola par tām var atgādināt, mācot bērniem veselīgu dzīvesveidu.


D.Čuhnova teic paldies visiem, kas piedalījās projektā "Zāļu tējas" – skolotājām Inesei Semenko un Aigai Vīksnei un skolēnu vecākiem, kuri nāca uz skolu un stāstīja par ārstniecības augiem un tējām – Edītei Kaņepājai – Vanagai un Romualdam Lamsteram.


Tējas vislabāk glabāt lina vai kokvilnas auduma maisiņos. Par tējas maisiņu sarūpēšanu paldies Sandrai Šatai un Aivitai Šatai.


Attēlu galerijā foto arī no citām projekta norises dienām.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/izglitiba/31271

2015. gada 14. februārī, 14:34, Jauniešiem
Ogrenet

Jaunākie komentāri

!!! • 2015. gada 19. februārī, 21:46
Neko, atpuutas
he,he • 2015. gada 19. februārī, 14:56
Kas tad liedza citām klasēm uzaicināt medijus?Skaudība,nekas vairāk ,skan no komentāriem.Lai veicas,mazie ir malači un skolotājām paldies par ieguldīto darbu!
he,he • 2015. gada 19. februārī, 14:56
Kas tad liedza citām klasēm uzaicināt medijus?Skaudība,nekas vairāk ,skan no komentāriem.Lai veicas,mazie ir malači un skolotājām paldies par ieguldīto darbu!

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet