Ikšķilē spriež, kā labāk sagatavot bērnus skolai
Vakar, 13.oktobrī, Ikšķiles novada pirmsskolas izglītības iestādē (PII) „Urdaviņa” norisinājās pirmsskolas izglītības speciālistu seminārs par aktualitātēm pirmsskolas izglītībā. Ikšķilē bija ieradušies ap simt pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un izglītības speciālistu no visām Latvijas pilsētam un novadiem, lai spriestu par vadlīnijām pirmsskolas izglītības iestādēs.
Pasākumu organizēja Izglītības un zinātnes ministrija, jo šogad no 1.septembra stājušās spēkā jaunas pirmsskolas izglītības vadlīnijas, kas ir noteiktas kā Ministru kabineta noteikumi, tāpēc uzsvars tika likts tieši uz mācību satura jautājumiem.
Semināra norise vieta nebija izvēlēta nejauši, jo PII „Urdaviņa” ir to 22 izglītības iestāžu vidū, kuras iesaistījušās pilotprojektā "Sešgadīgo izglītojamo mācību programmas ieviešanas aprobācija".
Urdaviņā ir izveidota viena sešgadīgo grupa, kurā pēc jaunās programmas izglītojas 26 bērni. Kā vienu no būtiskākajām prasībām salīdzinājumā ar līdzšinējo sešgadnieku apmācību, PII „Urdaviņa” vadītājas vietniece izglītības darbā Inese Frīdenberga min to, ka bērniem tagad, aizejot uz skolu, būs jāprot rakstīt arī rakstītos, ne tikai drukātos burtus.
„Radikālu atsķirību nav, jauninājums ir tas, ka vairāk jāspēlējas ar burtiņiem, jāvingrina rociņas, lai sagatavotu rakstītmācīšanai. Vairāk jādarbojas ar skaņu, ar burtu, vārdu, teikumu un tekstu veselumu,” stāsta I.Frīdenberga.
Izmaiņas skārušas arī mācamo priekšmetu nosaukumus, bet ne saturu. „Piemēram, nav runas attīstīšana un literatūra, kā tas bija pirmsskolā, bet valoda. Pilotprojektā ir arī sociālās zinības, nevis iepazīstināšana ar dabu un sabiedriskās dzīves norisēm. Matemātika gan paliek tā pati,” skaidro I. Frīdenberga.
Arī dienas režīms, kārtība un mācīšanas metodes nemainās. „Joprojām saglabājas rotaļu metode un rotaļu paņēmieni, kā tiek panākts rezultāts,” saka I. Frīdenberga.
Ikšķiles novada bērniem ar zinību apguvi pagaidām sokas labi. Vairāk jauninājumu pirmsskolniekus sagaida pēc Jaunā gada, kad varēs izvērtēt pilotprojekta pozitīvās un ne tik pozitīvās puses. „Tāpēc jau tas ir pilotprojekts, kura īstenošanas gaitā mēs atzīmējam arī to kas nešķiet pareizi, vai arī, gluži otrādi, kas ir ļoti labi,” norāda I. Frīdenberga.
2010. gada 14. oktobrī, 17:11, Jauniešiem
Ogrenet



Jaunākie komentāri
Mans bērns pirms diviem gadiem no tās pašas Urdaviņas iznāca gana labi lasīt un rakstīt protošs. Paldies lieliskajām audzinātājām! Tikai no tā nav liela jēga, ja pēc "pilnas dienas darba" bērnudārzā nonāk 3-5 pusstundu skolā. Un jo vairāk sagatavots skolā nonāk bērns, jo ātrāk viņam tur kļūst garlaicīgi. >>>>>>>> Izskatās, ka drīz jau IZM ģēniji ķersies pie bērniem, kas vēl mātes vēderā. Ka tikai eksperimenti, pie kājas rezultāts - darba tirgū nespējīgie vidusskolu, augstskolu un arodskolu absolventi!
kas tie par rakstošajiem burtiem?