Matemātikas eksāmeniem "bēdīgi" rezultāti
Matemātikas eksāmenā šogad iepriecinošus rezultātus nav uzrādījuši arī vidusskolas beidzēji, šodien raksta laikraksts "Diena". Šā gada matemātikas centralizētā eksāmena kārtotāju vidējais rezultāts valstī ir tikai 37,3% (labākais, ko var sasniegt, ir 100%). Valsts izglītības satura centram (VISC) vēl neesot analīzes par to, kas varētu būt iemesls šādam rezultātam.
Iespējams, rādītāju būtiski pazeminot arodskolu un vakarskolu beidzēju rezultāti, jo F līmeni, kas ir zemākais iespējamais, ieguvuši 44% arodskolu beidzēju.
VISC pārstāve Kristīne Ilgaža stāstījusi, ka eksāmena darbs tiek uzskatīts par ideāli sastādītu, ja tā vidējais vērtējums valstī ir 50%. No "lielajiem" eksāmeniem, kurus kārtoja visvairāk skolēnu, šādam rezultātam tuvu šogad ir vidusskolu beidzēju sasniegumi centralizētajā eksāmenā latviešu valodā un literatūrā, kā arī angļu valodas eksāmenā. Augstāki rezultāti ir valsts valodas eksāmenā mazākumtautību skolu beidzējiem.
Ilgaža stāsta, ka matemātikas eksāmena rezultāti bijuši labi laikā, kad tas nebija obligāts visiem vidusskolu beidzējiem, taču pērn, kad pirmo gadu tas bija jākārto arī skolēniem, kuri brīvprātīgi to nebūtu izvēlējušies, vidējais rezultāts ir pazeminājies.
Jau vēstīts, ka kritiku šogad izpelnījās matemātikas eksāmens 9. klasēm, kurā dažas skolas uzrādījušas ļoti sliktus rezultātus. Tomēr VISC norādīja, ka eksāmens bijis standartam atbilstošs un neesot bijis pārāk sarežģīts.
2010. gada 23. jūlijā, 10:37, Jauniešiem
TvNet.lv, "Diena"



Jaunākie komentāri
sesija : Matemātika attīsta un veicina domāšanu , tas vai tu tās formulas atcerēsies velāk vai nē tas nav būtiski , busi iemācijies noteiktu "Domāšanas processu" tas tāpat ka augstāka izglītība principā nav svarīga joma kurā viņa ir iegūta , jebkurs kurš ir spējis iziet noteiktu apmācības sistēmas ciklu da jebkādā joma ir spējīgs adekvāti uztvert kautkāda konkrēta līmeņa uzdevumus un atbildības līmeni . Tāpēc cilvēks kuŗs beidzis PAMATSKOLU / VIDUSSKOLU / AUXSTSKOLU automātā ir dažādas parasības un līmeņi , jau vērtējost tik pēc IZGLĪTĪBAS papīriem ne pēc "Personālijām" :):)
Es savukārt nesaprotu, kāpēc matemātika ir vajadzīga kā obligātā? Man arī skolā tā nepadevās, bet es izvēlējos arodu, kur matemātiku nevajag.Saskaitīt un atņemt protu, sarežģitākām darbībām kalkulators. Kapēc jāspiež likt eksāmenu tādiem, kas no matemātikas neko nesaprot. Varbūt tur cilvēks labāk zin valodas, vai labi zīmē?
Pēc tevis uzrakstītā komentāra, var padomāt,ka katram jaunietim ar varu liek sēdēt pie pc,ballēties un atpūsties.Bet tā taču nebūt nav,neviens ar varu neliek,respektīvi,katram ir brīva izvēle,tādēļ,manuprāt,kurš grib,tas arī mācās,savukārt tas,kurš domā tikai par tagadni,atļaujoties nepievērst pietiekamu uzmanību mācībām,atpūšas.