Atgriezties pie raksta

Dzīvokļu remonta uzņēmums maldina iedzīvotājus

Kāds uzņēmums Ogres dzīvokļu īpašniekiem solot bez maksas hermetizēt ārsienu šuves un likvidēt pelējumu. Kā izrādās, līdzīga shēma pielietota arī galvaspilsētā, tāpēc raksta turpinājumā izgriezums no Rīgas avīzes "Darīsim Kopā".

Septembra sākumā daudzu māju iedzīvotājiem šķita, ka pārvaldnieks sadzirdējis viņu žēlabas un ir gatavs sākt remontu. Par to liecināja pie namu ārdurvīm pielīmētās lapiņas, kur bija pausts aicinājums tiem, kuri savos dzīvokļos cieš no pelējuma un mitruma, zvanīt uz norādīto telefona numuru un ziņot par savām problēmām. Bet tad, kad iepriecinātie cilvēki  sāka izsaukt meistarus, izrādījās, ka viņi ir elementāri maldināti.


Namu pārvalde nav vainīga
"Vēlos brīdināt visus, ka Latvijā uzradušies komunālie blēži," avīzei raksta kādas mājas vecākā Larisa. "Tas ir uzņēmums, kas piedāvā remonta pakalpojumus. Mūsu mājas iedzīvotāji noticēja šo būvnieku solījumiem un iedzīvojās nepatikšanās." Pirms kādas nedēļas uz Larisas piecstāvu mājas ziņojumu dēļa parādījās lapiņa - "Jūsu mājā tiks veikts remonts. Ja jums dzīvoklī parādījies pelējums, tek jumts vai šuves, zvaniet pa norādīto tālruni. Pie jums ieradīsies meistari".


Meistaru koordinātas bija pievienotas
"Sludinājums uzrakstīts ļoti viltīgi," uzskata Larisa. "Pēc rakstītā var saprast, ka remonta darbus veiks namu pārvalde. Bet, būdama mājas vecākā, es labi zinu, ka mums šuves paredzēts hermetizēt nākamajā vasarā. Tāpēc  ātri vien novācu iedzīvotājus maldinošos paziņojumus. Mūsu mājā dzīvo daudz gados vecāku cilvēku. Viņi var aplami saprast informāciju, uzrakstīt pieteikumu un pēc tam saņemt rēķinu par simtiem latu"


Nodarīja pāri sirmgalvim
Diemžēl ar to Larisas mājas piedzīvojumi nebeidzās. Nesen tās iemītnieki nolēma nokrāsot ieejas vējtverus – nelielos gaitenīšus starp pirmajām un otrajām ieejas durvīm. Paši nopirka krāsu, atrada starp kaimiņiem gados pavecu meistaru, kurš bija ar mieru savest kārtībā sienas. Visi priecājās, ka mājā dzīvo tāds labs un prasmīgs cilvēks! Meistars vēl nebija paspējis nošpaktelēt sienas otrajā sekcijā, kad atskrēja sveši vīri. "Ko tu te piemēslo?!" viņi nobrēcās, teikto papildinot ar lamuvārdu straumi. Kaimiņš nolēma, ka tie ir namu pārvaldes pārstāvji, pameta krāsas podu un paslēpās savā dzīvoklī. Pēc pārdzīvotā viņš jutās tik slikti, ka neparko nevēlējās atgriezties pie darba. Viņš to atsāka tikai tad, kad Larisa bija noskaidrojusi, ka svešajiem nekauņām nav nekāda sakara ar namu pārvaldi.


"Ar vairāku aktīvu cilvēku līdzdalību aptaujājām kaimiņus. Izrādījās, ka mūsu meistaru apvainojuši tie paši "remontētāji", kuri bija izlīmējuši pie namdurvīm savus sludinājumus. Raugieties paši, vai var saistīties ar tādiem cilvēkiem," saka mājas vecākā. "Bet iegaumējiet, ka ar namu pārvaldi viņiem nav nekāda sakara. Tirgzinībā  šādu rīcību dēvē par agresīvo mārketingu, bet tādus sludinājumus – par patērētājus maldinošu reklāmu."


"No jums 107 lati!"


Larisa nav vienīgā, kas vērsusies redakcijā ar brīdinājumu par dīvainajiem remonta piedāvātājiem. Mums piezvanīja trīs bērnu māmiņa Svetlana no Imantas: "Mēs  ļoti nopriecājāmies, ieraugot kāpņu telpā paziņojumu par remontu. Tur bija rakstīts, ka mājai tikšot salabots caurais jumts, savestas kārtībā ar mitrumu piesūkušās šuves. Iedzīvotājus aicināja sūtīt remonta pieteikumus. Šogad dzīvoklī ir parādījies pelējums. Tā  kā man ir trīs mazi bērni, ar prieku piezvanīju pa norādīto telefona numuru".


Būdama pārliecināta, ka piezvanījusi uz namu pārvaldi, Svetlana nosauca savu adresi un vēl precizēja: "Vai darbi tiks veikti bez maksas? "Jā, jā, bez maksas," apstiprināja laipna jaunas sievietes balss. Nākamajā dienā pie manis ieradās divi meistari," turpina Svetlana. "Izskatījās gan visai noplukuši. Viņi iegāja istabā, vērīgi to aplūkoja, tad devās uz virtuvi un pārliecinājās, ka stūros vīd melns pelējums. "Labi," viņi sacīja, "mēs no jauna hermetizēsim ārējās šuves. No jums 107 lati." Tikai tagad sieviete beidzot aptvēra, ka meistari nav no namu pārvaldes, jo īstais apsaimniekotājs pirms pieciem gadiem viņas dzīvokļa ārējās šuves aizdarīja bez maksas. Par laimi mājās tobrīd bija Svetlanas vīrs, kurš parādīja viltvāržiem durvis. "Biju ļoti apbēdināta, ka esmu uzķērusies uz maldinošas reklāmas  āķa," atzīst trīs mazuļu māmiņa. "Iesaku visiem iedzīvotājiem būt uzmanīgiem. Pirms izsaukt meistarus pēc tāda veida sludinājumiem, vajag sazināties ar savu namu pārvaldi."


No redakcijas puses vēl piebilde: nekad neparakstiet ar nezināmiem meistariem nekādus līgumus, pat ja viņi sola jums bez maksas izremontēt dzīvokli (jumtu, kāpņu telpu, aizdarīt šuves). Darboņi, kas viltīgi prot uzrakstīt maldinošu sludinājumu par saviem pakalpojumiem, var jums izrakstīt rēķinu jau pēc darbu pabeigšanas. Ej un pēc tam tiesā stāsti, ka neesi izlasījis līgumā  sīkiem burtiņiem ierakstītās rindiņas, kur ir runa par samaksu... Esiet modri!


Ogrēnieši, uzmanās!

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/atbildam/19283

2012. gada 1. martā, 08:33, Viedokļi un intervijas
P/A "Mālkalne"

Jaunākie komentāri

RPK • 2012. gada 2. martā, 17:40
To sakarību saprast ir diezgan grūti. Tomēr iedomājies, vai atšķiras apsaimniekošanas maksa, piemēram, 8 dzīvokļu mājai ar 2000 kvm zemes un 60 dzīvokļu mājai ar 400 kvm zemes?
>? • 2012. gada 2. martā, 17:12
maksa par m2 ! Kāds te sakars dzīvokļu skaitam un zemes platībai? Nu zemes platība vienīgi tik daudz ietekmē, ka sanitārā apkope.
a • 2012. gada 2. martā, 16:53
priekš kam Mālkalnei vajag iepirkt malku 300 m3 pie tam vēl pa 20 ls kubā , kurš var paskaidrot.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet