Atgriezties pie raksta

ATD aicina iedzīvotājus par savu braucienu paņemt biļeti

95% no autobusos un vilcienos kontrolēs konstatētajiem pārkāpumiem saistīti ar biļešu tirdzniecību- biļešu tirdzniecības pārkāpumi biežāk novērojami Pierīgā.

2020. gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos tika veiktas vairāk nekā 1300 pārbaudes, tai skaitā 124 tika veiktas ārkārtējās situācijas laikā, lai pastiprināti pārbaudītu to, kā uzņēmumi ievēro noteiktos piesardzības pasākumus. Kopumā pārkāpumi konstatēti 5% no kopējā pārbaužu skaita. 


Kopumā no visiem autobusos un vilcienos konstatētajiem pārkāpumiem 95% bija saistīti ar biļešu tirdzniecību. Visbiežāk kontrolieri konstatēja to, ka pasažierim netiek izsniegta biļete; biļeti pasažieriem izsniedz tikai īsi pirms kontroles iekāpšanas autobusā; pasažieriem tiek izsniegta braucienam neatbilstoša biļete. Tāpat bijuši vairāki gadījumi, kad autobusa vadītājs apzināti pabrauc garām kontrolieriem, neuzņemot tos autobusā. 


Maršrutos Ogres, Ķeguma, Lielvārdes un Ikšķiles novadā (arī maršrutos, kas savieno ar Rīgu) pirmajā pusgadā veiktas 48 pārbaudes. Pārkāpums konstatēts vienā gadījumā maršrutā Ogre–Glāzšķūnis–Suntaži–Ķeipene–Madliena.


Visbiežāk biļešu tirdzniecības pārkāpumi konstatēti Pierīgā, piemēram, maršrutā Rīga–Sloka, Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Olaine, Rīga–Ķekava, Rīga–Baldone, Rīga–Upeslejas. Vismazāk pārkāpumu tiek pieļauti Latgales reģionā.


Šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar analogu periodu pērn un 2018. gadā, pārkāpumu skaits ir samazinājies par attiecīgi 28% un vairāk nekā 50%.


Direkcija piemēro līgumos paredzētās soda naudas pārvadātājam, nevis pasažieriem. Ņemot vērā līgumos paredzētās soda naudu apmērus, tās var sasniegt līdz 210 eiro par konstatētajiem pārkāpumu.


10% gadījumu no pārbaužu skaita tika pārbaudīts, kā autobusos tiek ievēroti ārkārtējā situācijā noteiktie piesardzības pasākumi. Minēto pārbaužu laikā  tika konstatēts, ka autobusos tiek ievērotas noteiktās prasības, piemēram, tiek norobežots autobusa vadītājs no pārējā salona, izvietota informācija par sēdvietu izmantošanas kārtību u.c. Ārkārtējās situācijas laikā tika slēgti kopumā aptuveni 1900 reisu. Pēc ārkārtējās situācijas beigām visus reisus automātiski neatjaunojām, bet sekojām līdzi pieprasījumam un pasažieru plūsmai. Šobrīd joprojām slēgti ir aptuveni 800 reisu, jo pasažieru skaits nav atgriezies tādā līmenī, kāds bija pirms ārkārtējās situācijas beigām. Piemēram, šā gada aprīlī, salīdzinot ar analogu periodu pērn, pārvadāts par 66% mazāk pasažieru; maijā – par 56% mazāk, bet jūnijā – par 35% mazāk pasažieru. Šobrīd katra reisa atjaunošanu vērtējam individuāli. Plānots, ka šāda pieeja saglabāsies līdz augusta beigām.


Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus un paņemt biļeti par savu braucienu, atgādinot, ka statistiku par reisa pieprasījumu veido pasažieriem izsniegtais biļešu skaits. Par konstatētiem biļešu tirdzniecības pārkāpumiem pasažieri var ziņot mūsu kontrolieriem jebkurā diennakts laikā, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621.  


Zane Plone, Sabiedrisko attiecību vadītāja, Valsts SIA Autotransporta direkcija

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/47280

2020. gada 7. jūlijā, 18:12, Aktualitātes
ATD

Par šo rakstu vēl nav saņemts neviens komentārs.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet