Atgriezties pie raksta

Ogrē vienā dienā nodotas gandrīz 12 tonnas riepu

Aizvadītajā nedēļas nogalē "AJ Power Recycling" vides akcijas "Dod riepām otru dzīvi" ietvaros aicināja iedzīvotājus bez maksas nodot nolietotās vieglo automašīnu riepas.

Vienas dienas laikā Ogrē tika nodotas vairāk nekā 1340 riepas jeb aptuveni 12 tonnas.


20. jūnijā vides akcijas "Dod riepām otru dzīvi" pirmā pietura bija Ogre, kur jau no agras rīta stundas pie šķirošanas laukuma “Ķilupe” bija novērojama automašīnu rinda. Ogrē rinda saglabājās līdz pat plkst. 13.00, kopā nododot vismaz 1340 riepas jeb aptuveni 12 tonnas. 


Akcijas dalībnieku viedokļi par savu dalību tajā bija dažādi – daļa autovadītāju īpaši gaidīja iespēju nodot riepas bez maksas, bet citi tāpat būtu to darījuši un izmantoja piedāvāto iespēju. Arī pavasara tīrīšanas darbi, esot pašizolācijā, vairākkārtīgi izskanēja kā iemesls, kādēļ pieņemts lēmums no riepām atbrīvoties. 


"AJ Power Recycling" vadītāja Solveiga Grīsle: "Akcijas mērķis ir veicināt cilvēku informētību par to, kur un kā var nodot riepas pārstrādei ikdienā, lai tas nenotiktu tikai reizi gadā. Tas, ko redzējām iepriekšējās pilsētās un novērojām arī Ogrē– iedzīvotāji nodod četras riepas bez maksas un labprāt piemaksā par riepām, kuras vēlas nodot papildus. Tas pierāda, ka problēma nav tā, ka par riepu nodošanu ir jāmaksā, bet tā, ka neesam riepu nodošanu šķirošanas laukumos padarījuši par savu ikdienu."


Šajā nedēļas nogalē, 27. jūnijā akcija norisināsies Jūrmalā un Tukumā. "AJ PowerRecycling" aicina iedzīvotājus būt atbildīgiem un neuzglabāt nolietotās riepas, bet nodot tās videi un iedzīvotājiem drošai utilizācijai.


Vairāk par AJ Power šeit:


Gita Deniškāne,"AJ Power" uzņēmumu grupas komunikācijas konsultante

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/47187

2020. gada 26. jūnijā, 11:27, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

... • 2020. gada 26. jūnijā, 23:11
Autore: Latvijas Riepu apsaimniekošanas asociācijas vadītāja Tīna Lūse Lai gan likumā ir skaidri atrunāts, kā tiek īstenots princips “nauda seko riepai”, redzam, ka praksē tas nestrādā nepietiekamas kontroles un atsevišķu komersantu negodprātīgas rīcības dēļ. Princips “nauda seko riepai” paredz, ka importētājam atbilstoši normatīvo aktu prasībām ir divas izvēles iespējas – maksāt dabas resursu nodokli 660 eiro apmērā par katru ievesto riepu tonnu vai arī noslēgt līgumu ar videi kaitīgu preču apsaimniekošanas uzņēmumu un saņemt atbrīvojumu no nodokļa nomaksas. Likums arī nosaka, ka nodokļa maksātājam, kurš iegūst šo atbrīvojumu, ir pienākums segt videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekošanas izmaksas. Tas nozīmē, ka ikvienai tirdzniecības vietai, kas iepērk riepas no importētāja, vajadzētu būt skaidram, kur tas varēs nodot nolietotās riepas tālākai apsaimniekošanai, bet gala patērētājam nav papildus jāmaksā par riepu apsaimniekošanu, jo importētājs par to jau ir norēķinājies. Taču praksē lietas notiek citādi.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet