Atgriezties pie raksta

Gājēju tuneļa izbūvi Ogrē zem sliežu ceļiem varētu pabeigt ātrāk

Pateicoties būvniecības darbiem labvēlīgiem laika apstākļiem, par diviem mēnešiem ir apsteigts sākotnēji noteiktais laika grafiks gājēju tuneļa izbūvei zem dzelzceļa Ogrē, kas savienos Skolas ielu un Mālkalnes prospektu, liecina informācija VAS "Latvijas dzelzceļš" mājaslapā.

Gājēju tuneļa izbūve nodrošinās Ogres iedzīvotājiem un viesiem drošu dzelzceļa šķērsojumu, ņemot vērā intensīvo kravas un pasažieru vilcienu satiksmi cauri pilsētai un lielo sliežu ceļu skaitu.


Būvniecības darbus veic pilnsabiedrība "BMGS-Viadukts", ar kuru noslēgtais līgums paredz, ka gājēju tunelis ekspluatācijā ir jāpieņem šī gada 20.novembrī.


Atbilstoši projektam gājēju tunelis atradīsies zem sliežu ceļiem un tam būs divas ieejas, kas būs aprīkotas ar liftiem, lai nodrošinātu ērtu un drošu pārvietošanos cilvēkiem ar ierobežotām kustību spējām, kā arī ģimenēm ar ratiņiem. Tuneļa izbūvē tiek izmantots monolīta dzelzsbetons, mākslīgā akmens plāksnes, savukārt ieejas kāpnes tiks veidotas no masīva granītakmens. Tuneļa abos galos esošo liftu sienas būs no caurspīdīga stiklojuma, bet durvīm paredzēta automātiska atvēršanās un aizvēršanās sistēma.


Līdz šim ir veikti inženiertīklu pārbūves darbi, pārbūvēta vidējā sprieguma 20 kilovoltu (kV) kabeļlīnija un elektronisko sakaru kabeļlīnijas, bet Skolas ielas pusē ir pārbūvēti ārējie siltumtīkli. Tāpat būvniecības vajadzībām demontēti atsevišķi sliežu ceļi, tajā pat laikā nodrošinot vilcienu kustības nepārtrauktību.


Paralēli inženiertehniskajiem darbiem norit arī paša tuneļa izbūve zem sliežu ceļiem - pamatu būvniecība, sienu un pārseguma plātņu stiegrošana, kā arī veikti sagatavošanās darbi kāpņu un lifta izbūvei no Mālkalnes ielas puses.


Jau ziņots, ka tuneļa būvniecība sākta 2019.gada maijā. Kopējais valsts dotācijas apmērs šim projektam ir divi miljoni eiro.


"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz loģistika"

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/45895

2020. gada 2. februārī, 22:39, Aktualitātes
Leta

Jaunākie komentāri

Pēteris • 2020. gada 5. februārī, 19:05
Cik šis projekts maksās? Cik maksās tā uzturēšana un kārtības kontrolēšana katru gadu?
katram cilvekam • 2020. gada 3. februārī, 15:47
ir jaizdoma, ko lai izdoma un tad, kad to izdoma, ja nenak ne kaka ne chura, tad iet un uztaisa
to • 2020. gada 3. februārī, 08:57
Slava Slava Helamanim !!!!!!!!!!!

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet