Atgriezties pie raksta

Uz A6 starp Ikšķili un Ogri likvidēs kreisos pagriezienus

Uzlabojot satiksmes drošību uz Daugavpils šosejas (A6), kas ir valsts galvenais autoceļš, šosejas  32,07 kilometrā starp Ikšķili un Ogri, kur satiksme notiek pa divām braukšanas joslām katrā virzienā, krustojumā uz Elkšņiem plānots likvidēt kreisos pagriezienus.

Kā informē VAS "Latvijas Valsts ceļi", tie tiek klasificēti kā manevri ar visaugstāko drošības risku. Apgriezties braukšanai pretējā virzienā jau tagad var un arī turpmāk būs iespējams veikt daudz drošākos apstākļos Ogrē pie luksofora un Ikšķiles divlīmeņu mezglā. Šāds manevrs prasa papildu vien vidēji piecas minūtes laika. Patlaban tiek gatavota dokumentācija iepirkumam par krustojuma kompleksās pārbūves projektēšanu.


Lai panāktu satiksmes drošības uzlabošanos valsts autoceļu posmos ārpus apdzīvotām vietām, kas izbūvēti ar dubultām brauktuvēm, VAS "Latvijas Valsts ceļi" mērķtiecīgi veic kreiso manevru likvidēšanu. 


Pēc VAS "Latvijas Valsts ceļi" pasūtījuma CSDD speciālisti ir veikuši Ceļu drošības auditu minētajā posmā. Tā secinājumos ir ietverta rekomendācija izslēgt kreisos pagriezienus krustojumā, jo to veicēji ir pakļauti augstam satiksmes drošības riskam. Turklāt, apstājoties pirms kreisā pagrieziena veikšanas, transporta līdzeklis daļēji aizņem kreiso malējo braukšanas joslu, izraisot citu transportlīdzekļu bremzēšanu un pārkārtošanos uz labo braukšanas joslu. 


Uz Daugavpils šosejas vēl palikušie krustojumi ar kreisajiem pagriezieniem – uz Elkšņiem un Saulkalnē – ir ar visaugstāko drošības risku (ņemot vērā satiksmes dinamiku un konflikta punktu skaitu). Līdzīgu krustojumu dēļ augstas kategorijas divu brauktuvju Daugavpils šosejas (A6) posms nespēj kvalitatīvi pildīt tam paredzēto funkciju – nodrošināt drošu un intensīvu satiksmi. Taču risku var ievērojami samazināt, likvidējot kreisos pagriezienus, norādīts Ceļu drošības auditā.


Esošais Elkšņu krustojuma risinājums neatbilst drošības prasībām, radot potenciāli bīstamu situāciju uz valsts galvenās maģistrāles ar lielu satiksmes intensitāti un divām braukšanas joslām katrā virzienā, īpaši tamdēļ, ka satiksmes intensitāte šajā posmā ir sasniegusi gandrīz 18 000 automašīnas diennaktī.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/41325

2018. gada 20. aprīlī, 17:59, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

Prževaļska zirgs • 2018. gada 26. aprīlī, 12:42
Man jau īstenībā vienalga, bet, ja es būtu Elkšņu vai Ikšķiles iedzīvotājs, diez cik priecīgs par šādu risinājumu nebūtu. No Ekšņiem uz Rīgu vēl fufelis - tur loks nav liels līdz Ogrei jāmet, varbūt pat varētu to pagriezienu arī aizliegt, bet no Ogres uz Elkšņiem tikt - tas gan būs baigais pein in ze ās.
EVO • 2018. gada 23. aprīlī, 11:28
Sen jau bija laiks lividēt vai pārbūvēt. Sevišķi tas pagrieziens pāri divām joslām Ikšķiles virzienā, piedevām līkumā, kur aiz sadalošās barjeras un ziemā aiz sniega vaļņa neredz kas nāk no Ogres puses, bij vienkārši bīstamības paraugs. Jāizbola acis katru uz savu pusi un uz aklo jālien otrajā joslā, cerot ka tur kāds ar 100 km/h nenonesīs priekšu vai pakaļu.
Dzintars • 2018. gada 22. aprīlī, 22:45
Pagrieziens tiešām bīstams, bet minētais risinājums idiotisks!

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet