
Ogrē apseko vietas, kur plānots izbūvēt dzelzceļa tuneļus
Pagājušajā nedēļā Ogres novada pašvaldības domes vadība un administrācijas speciālisti tikās ar VAS "Latvijas dzelzceļš" pārstāvjiem un Ogrē plānoto tuneļu projektētājiem, lai veiktu tehnisko apskati tuneļu potenciālajām būvniecības vietām, informē pašvaldība.
Pagājušajā nedēļā Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Gints Sīviņš un pašvaldības Projektu vadības nodaļas projektu vadītājs Pēteris Preiss tikās ar VAS “Latvijas dzelzceļš” speciālistiem un tehniskajiem darbiniekiem, kā arī , lai veiktu tehnisko apskati potenciālajām tuneļu būvniecības vietām.
Tuneļu Ogrē projektētājs Guntis Zīlis no SIA "Baltijas mākslīgo būvju projektēšanas biroja "Vektors T"" klātesošos iepazīstināja ar iespējamajiem risinājumiem, kurus pašvaldības pārstāvji jau bija apstiprinājuši.
"Sarunā noskaidrojās, ka projektā esošie risinājumi apmierina VAS "Latvijas dzelzceļš" pārstāvjus un tuneļu izbūves laikā nebūs jāslēdz dzelzceļa satiksme. Abu tuneļu izbūves vietu apskates laikā konstatējām, ka ir pietiekoši liela automašīnu plūsma pie plānotā transporta tuneļa un ļoti intensīva gājēju plūsma uz esošās gājēju pārejas, zem kuras plānots izbūvēt gājēju tuneli," norāda Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Gints Sīviņš.
"Sarunas noslēgumā nonācām pie slēdziena, ka abu tuneļu nepieciešamība ir primāri risināms jautājums, īpaši, lai nodrošinātu bīstamības novēršanu uz gājēju pārejas, kur iedzīvotājiem jāšķērso seši sliežu ceļi. Šī tikšanās man deva pārliecību, ka sadarbība ar VAS "Latvijas dzelzceļš" būs produktīva."
Iepriekš vēstīts, ka 17.jūlijā projektētājs G.Zīlis iepazīstināja pašvaldības vadību un speciālistus ar izstrādātajiem skiču risinājumiem autotransporta tuneļa zem dzelzceļa Kalna prospektā un gājēju tuneļa zem dzelzceļa Skolas ielas un Mālkalnes prospekta savienošanai izbūvei. Autotransporta tunelim tiek piedāvāti divi tuneļa konstrukciju varianti. Viens ir dzelzceļa tuneļveida pārvads, otrs – tuneļa konstrukcija ar aizsargekrānu. Katram variantam ir savas priekšrocības un riski.
G.Zīlis skaidroja, ka pirmā varianta priekšrocības ir klasiska konstrukcija un plaša būvniecības pieredze šādas konstrukcijas būvniecībā, savukārt riski saistās ar būvniecībai nepieciešamo plašo komunikāciju pārbūvi, dzelzceļa satiksmes ierobežojumiem un darba izpildes apgrūtinājumiem. Tuneļa konstrukcijai ar aizsargekrāna izbūvi priekšrocības, kas nav mazsvarīgi, ir minimāla ietekme uz dzelzceļa satiksmi un mazāka komunikāciju pārbūve. Šādas konstrukcijas izbūves lielākais risks ir iekārtu un pieredzes trūkums Baltijas reģionā un papildu konstrukciju izbūve.
Izbūvējot autotransporta tuneli, paredzētas izmaiņas Kalna prospekta ass plānā un garenprofilā, plānots izbūvēt rotācijas apli un likvidēt pieslēgumu Ķiršu un Tilta ielai.
Gājēju tuneļa būvniecībai projektēšanas birojs izstrādājis divus iespējamos skiču risinājumus. Viens no tiem ir monolīta dzelzsbetona kastveida tunelis, kura izbūve plānota ar rievsienām un norobežotā būvbedrē, otrs – monolīta dzelzsbetona kastveida tunelis, kura izbūve paredzēta ar urbpāļu sienu izveidi.
Būvprojekts minimālā sastāvā tiks iesniegts Ogres novada pašvaldības Būvvaldē līdz 30.septembrim, savukārt būvprojekts pilnā sastāvā jāiesniedz līdz 2018.gada 30.jūnijam.
2017. gada 22. augustā, 11:12, Aktualitātes
Ogrenet
Jaunākie komentāri
Vietu, kur būvēt tuneļus, jāprasa izcilai domes speciālistei Vecziediņai.
Vai nebūtu labāk transporta un gājēju tuneli būvēt savienojot Mālkalnes pr. ar Skolas ielu? Jo tad nebūtu jābūvē divi tuneļi. Vienkāršāk un lētāk.
un tu doma ka tavs viedoklis labāk par citam?