Atgriezties pie raksta

Veiks autoceļa Ogresgals-Lielvārde grants seguma apstrādi

Valsts akciju sabiedrība "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) šogad plāno veikt dubultās virsmas apstrādi uz grants ceļiem, tostarp arī uz autoceļa V969 Ogresgals-Lielvārde, informē uzņēmums.

Darbus paredzēts veikt no ceļā 6.8. kilometra līdz 9.5.km, proti, 2.7 kilometru garumā.


Veicot dubultās virsmas apstrādi, autoceļa virsma iegūst asfaltam līdzīgu segumu, tomēr tās noturība nav pielīdzināma asfaltam. Līdz ar to šo tehnoloģiju izmanto uz ceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti. Galvenie ieguvumi no šāda ceļu seguma ir iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļu tuvumā, jo segums pilnībā novērš ceļa putēšanu, bet autovadītājiem tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi.


2015. un 2016.gada vasaras darbu sezonā LAU ir sagatavojis vairākus valsts reģionālos un vietējos autoceļus dubultās virsmas uzklāšanai – ir sakārtota ūdens atvades sistēma, noņemts apaugums, izcirsti krūmi un sagatavots nepieciešamais seguma pamats. Līdzšinējā pieredze liecina, ka iedzīvotāji, kuru māju tuvumā uz grants ceļiem ir veikta virsmas apstrāde, ir apmierināti. Ceļš gan nav tik gluds un izturīgs kā asfalts, bet pamatproblēmu – putekļu rašanos – šī metode atrisina. 


Virsmas apstrāde ir pozitīva arī ar to, ka iespējams izmantot vietējos būvmateriālus – Latvijā ražotas šķembas. Lai nodrošinātu autoceļu ar dubultās virsmas apstrādes ilglaicīgu kalpošanu, pirmatnējās dubultās virsmas uzklāšanas darbus ir jāveic ar augstas cietības dolomīta šķembām, tādēļ 2016.gadā ir veikts iepirkums par atbilstoša materiāla iegādi, kas garantē darbu kvalitāti un autoceļu kalpošanas ilgmūžību.


Latvijā  līdz šim ar dubultās virsmas metodi ir apstrādāti aptuveni 250 kilometri ceļu. Pirmie ar dubulto virsmu apstrādi apstrādātie grants ceļi jau tiek ekspluatēti aptuveni astoņus gadus, praksē pierādot savu ilgtspēju. Šogad plānots veikt dubulto virsmas apstrādi uz grants ceļiem Inčukalnā, Ilūkstē, Madonā, pie Pļaviņām, kā arī uz ceļa Baltezers-Āņi, Ogresgals-Lielvārde kopumā 60 kilometru garumā.


Uzņēmums atgādina, ka dubultās virsmas apstrāde ir virsmas uzturēšanas metode, nevis segas rekonstrukcija, tādēļ pret to ir jāizturas saudzīgāk nekā pret asfaltētu ceļu. Uz šādi apstrādātiem ceļu posmiem ir jāievēro noteikti masas ierobežojumi. Arī ceļu uzturētājiem jābūt uzmanīgākiem ar sniega šķūrēšanu vai sāls kaisīšanu. Virsmas apstrādes sezona ir tikai trīs mēneši − jūnijs, jūlijs, augusts. Darbi tiek veikti ar bitumena emulsiju − lai ūdens pilnībā no bitumena izdalītos līdz pirmajām salnām, ir jāpaiet 60 un vairāk dienām.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/38763

2017. gada 23. maijā, 11:58, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

MW • 2017. gada 8. jūnijā, 10:55
To posu gar Dimanta kalnu? :)
to pāri upei • 2017. gada 24. maijā, 13:52
Tilts pār Ogres upi kājniekiem un velobraucējiem ir joprojām neviens to nav iznīcinājis. Ja runā par laipu pie hipodroma, tad vienos pavasara palos to aiznesa upe nevis kāds iznīcināja. Tā tās baumas rodas
pāri upei • 2017. gada 24. maijā, 12:25
reiz pār Ogres upi bija mazs "vantenieks" -tiltiņš, pār kuru kājāmgājēji vai veļotāji, pļurcisti tika pāri upei uz vienu vai otru ciematu darbos vai uz pašvaldības instancēm... Tik nez kāpēc vienam Kārļu "aunam" izcilā kunga prātā ar traktoru sagribējās to šķērsot un iznīcināt?!?

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet