Atgriezties pie raksta

Uz A6 Ogrē un Ciemupē uzstādīs stacionāros fotoradarus

Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar partneriem turpina darbu pie nākamā ātruma kontroles mērierīču ieviešanas etapa, informē CSDD.

Šobrīd CSDD, sadarbojoties ar satiksmes drošībā un organizēšanā iesaistītajām institūcijām – Valsts policiju, VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), Latvijas Pašvaldību savienību un Rīgas domes Satiksmes departamentu, izvēlētas un saskaņotas 20 nākamo ātruma kontroles ierīču atrašanās vietas. Nosakot šīs vietas, ņemti vērā vairāki rādītāji: negadījumu, cietušo un bojāgājušo skaits konkrētajā ceļa posmā, ceļa posma funkcionālā nozīme, potenciālā braukšanas ātruma pārsniegšanas rezultātā radītais apdraudējums citiem satiksmes dalībniekiem, satiksmes intensitāte, raksturīgās braukšanas tendences. 


Izvēlētās vietas pamatā atrodas ārpus Rīgas – uz lielākajiem un noslogotākajiem ceļiem, piemēram, uz autoceļa A3 (Inčukalns- Valmiera-Igaunijas robeža), uz autoceļa A6 (Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža), uz autoceļa A9 (Rīga-Liepāja), uz autoceļa A10 (Rīga-Ventspils), uz autoceļa A13 (Krievijas robeža-Rēzekne-Daugavpils-Lietuvas robeža), kā arī uz autoceļa P80 (Tīnūži-Koknese). Šajās vietās trīs gadu laikā reģistrēti 359 ceļu satiksmes negadījumi, 206 ievainotie un 21 bojā gājušais.


Vienu no fotoradariem paredzēts izvietot Ogres pilsētas teritorijā pie A6 krustojuma ar Austrumu ielu Ciemupes virzienā (50km/h), citu – A6 43.8km jeb netālu no Ciemupes (90km/h). Savukārt vēl viens stacionārais radars plānots uz ceļa Tīnūži-Koknese 13.5km. Plašāk – skatīt zemāk izvietoto stacionāro radaru karti (zaļā krāsā iezīmēti jau izvietotie radari).


Plānots, ka otrās kārtas stacionāros fotoradarus varētu sākt uzstādīt nākamā gada pirmajā pusē, pirms tam, atbilstoši iepirkuma procedūrai, aprīkojot to uzstādīšanas vietas un iegādājoties pašas kontroles ierīces. Radaru iegādei un uzstādīšanai tiks izmantoti līdzekļi no CSDD dividendēm, ko valdība nolēma novirzīt šim mērķim 2015.gada 7.jūlija Ministru kabineta sēdē.


Kā šobrīd liecina CSDD rīcībā pieejamā statistika, ar stacionārajiem fotoradariem aprīkotajos ceļu posmos ārpus apdzīvotām vietām pēdējā pusgadā nav bojā gājušo, savukārt ceļu satiksmes negadījumu skaits vidēji samazinājies par 67%, bet cietušo – par 44%. Tie ir dati, salīdzinot ar laiku, kad mērierīces nebija uzstādītas. 


Piemēram, pie Garciema un uz Daugavpils šosejas (pie pagrieziena uz Saulkalni) negadījumi un cietušie nav reģistrēti vispār, samazinājums – 100%! Uz Jelgavas šosejas, ap divu līmeņu satiksmes mezglu ar autoceļu Salaspils-Babīte (autoceļš A8, Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža, 15.–17.km), negadījumi samazinājušies teju uz pusi jeb par 49%, bet cietušie par 100%. Līdzīga situācija ir uz tās pašas Jelgavas šosejas, bet pie Ozolniekiem (30.–32.km) – negadījumi samazinājušies par 39%, bet cietušie – par 100%. Tāpat negadījumi un cietušie nav reģistrēti ap radaru, kas atrodas uz autoceļa Tīnūžu-Kokneses ceļa, 20.4.km. 


Savukārt informācija no LVC ātruma uzskaites vietas, kas atrodas Daugavpils šosejas (autoceļš A6) 23.kilometrā jeb 1.5 kilometrus no abiem radariem, liecina, ka pirms radaru uzstādīšanas vidējais ātrums bija teju 100 km/h (2014.gada jūlijā: 98.6 km/h), bet pēc radara uzstādīšanas šī gada pavasarī tas samazinājies un caurmērā ir 95.5 km/h.


Galvenie secinājumi: radari sevi attaisnojuši un darbs ir jāturpina, jo ap to atrašanās vietām uzlabojas satiksmes rādītāji un samazinājies vidējais plūsmas ātrums. Tāpat apstiprinās starptautisko pētījumu pieredze: ja vidējais ātrums samazinās par 5%, tad smagi ievainoto skaits samazinās par 15% un bojā gājušo skaits samazinās par 20%.


Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/32893

2015. gada 30. jūlijā, 07:33, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

AVilks • 2015. gada 31. jūlijā, 08:18
Piekritu cilvēkiem kas raksta par posmu starp Ciemupi un Ķegumu, gan par to līkumu kur parasti tiek ielikts pārvadājamais radars (pagrieziens uz kapiem), gan par kalnaino vietu. Par Austrumu ielu, labāk būtu aplis nevis luksafors, jo tas mazāk bremzētu tomēr plūsmu.
mtz • 2015. gada 30. jūlijā, 21:48
un arii krustojumaa ar austrumu ielu kad uzliks radaru 100 punkti palielinaasies avaariju skaits! jo tur tiks riktiigi saraustiita satiksme! tagad smuki visi sakaartojaas uz vienu joslu un aiziet laukaa no ogres.. uzliks radaru tad saaksies raustiishanaas, nevajadiigas bremzeeshanas utt.. tiem kas griezh aaraa no austrumu ielas un izraisa avaarijas jo nepaarliecinaas kaartiigi vai to var dariit radas neko daudz neliidzees, varbuut sekas buus maigaakas bet avaariju skaits tur noteikti nesamazinaasies uzliekot radaru.. tam krustam cits risinaajums jaameklee.. driizaak jau tur vareeja luksaforu uzlikt nevis trijos citos krustos ar shoseju kur tie galiigi nav vajadziigi..
mtz • 2015. gada 30. jūlijā, 21:43
njaa tajā taisnē likt radaru gan nav pilnīgi nekādas vajadzības.. tieši, ka jau te augstāk min, pirms ķeguma tajos pakalnu līkumos gan noderētu.. tur tiešām bieži visādi gudrinieki ziepes taisa..

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet