
Uzņēmējiem ir jāprot svinēt arī neveiksmes 
Februāra nogalē "Radisson Blu Hotel Latvija" aizritēja vadītāju konference "EBIT 2014", kur vairāk kā 20 referenti dalījās ar svarīgākajiem secinājumiem, atklājumiem un pieredzi, kā arī pauda drosmīgas domas, jaunas un motivējošas idejas.
Tomēr pats nozīmīgākais un efektīvākais konferences raksturotājelements bija katram referentam atvēlētās 20 minūtes, lai dalītos savos viedokļos un atziņās. Konferencē piedalījās ietekmīgas Latvijas personības – Latvijas valsts eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga, "Swedbank" pārstāvis Ģirts Bērziņš, restorāna "Vincents" pārstāvis Mārtiņš Rītiņš, "DnB bankas" ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš, "Draugiem.lv" pārstāvis Jānis Palkavnieks u.c.
Interesantākās un aizraujošākās atziņas pauda tieši gados jaunākie uzņēmēji. Piemēram, J.Palkavnieks no "Draugiem.lv" uzskata, ka motivēti darbinieki ir panākumu atslēga, jo viņi uzlabo produktivitāti, paaugstina pakalpojumu vai produktu kvalitāti, veido naudas uzkrājumus, samazina darbinieku vēlmi mainīt darba vietu un ar to saistītās izmaksas, kā arī nodrošina patīkamu darba vidi. "Draugiem.lv" pat ir pieņēmuši darbā auklīti, tikai uzmanību – tā ir pieaugušu cilvēku auklīte, kuras galvenais uzdevums ir rūpēties par labu noskaņojumu un kārtību ofisā.
Didzis Vilcāns uzskata, ka eksponenciālā tehnoloģiju attīstība ļauj uzņēmumiem veikt inovācijas iepriekš vēl neredzētos ātrumos, un, tiecoties pēc izaugsmes, uzņēmumiem ir nepieciešams marginālu izmaiņu vietā viest radikāli jaunus risinājumus. "Google" tiecas piedāvāt risinājumus, kas ir 10 reizes labāki nekā pašreiz pieejamie konkrētu problēmu risināšanā, un nereti desmitkārtīgi uzlabojumus ir vienkāršāk sasniegt nekā 10%.
Piemēram, ja komandas uzdevums ir izdomāt kā samazināt patēriņu no 10 litriem uz 9 litriem, kas ir 10%, to būs izdarīt grūtāk nekā izdomāt automašīnu, kas patērēs 1 litru, tātad 10 reizes efektīvāk. To sauc par inovāciju kultūru, kas iedvesmo mainīt skatu uz problēmām un uzdot jautājumus no citiem, nereti neierastiem, leņķiem. "Google" ir pirmā pasaulē kompānija, kur atzīmē un svin neveiksmes un neizdevušos projektus, jo uzskata, ka neveiksme ir daļa no veiksmes. Didzis Vilcāns ir pirmais latvietis, kurš pievienojās "Google AdWords" Baltijas komandai 2011.gadā.
Konferences organizētāji bija parūpējušies par labu gaisotni, saturīgu programmu un, galvenais, optimisma pēcgaršu. Latvijai ir gudri uzņēmēji, un īpašs prieks par jaunajiem, kuri sevi piesaka interaktīvi un pārliecinoši.
2014. gada 9. martā, 09:06, Aktualitātes
Pēteris Dimants, speciāli Ogrenet
Jaunākie komentāri
Paldies! Interesants raksts, gribētos tādus biežāk!