
Amortizatoru "testa poligons" Brīvības ielā tik drīz vēl neizzudīs 
Ņemot vērā vairāku ogrēniešu pausto neapmierinātību ar Brīvības ielas rekonstrukcijas darbiem ceļa posmā no Suntažu līdz Rūpnieku ielām, skaudro situāciju lūdzām komentēt Ogres novada pašvaldības izpilddirektoram Jānim Latišam.
"Brīvības iela ir maģistrālā iela Ogrē, kur notiek intensīva satiksme, un gadu gaitā ielas asfalta segums nolietojies un daļēji sabrucis. Ir skaidrs, ka bedrīšu lāpīšanai ir īslaicīgs efekts, tāpēc Brīvības ielas sakārtošanai pašvaldība intensīvi meklēja finanšu resursus, līdz radās iespēja startēt Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzfinansētos projektos. Brīvības ielas rekonstrukcijas darbu veikšanai tika izstrādāti vairāki projekti, lai pēc iespējas sakārtotu visu ielu," scenāriju pirms vērienīgajiem ceļu darbiem izklāstīja Latišs.
Jaunais asfalts un vēsturiskais Mālkalnes aplis
Atgādinām, ka 2012.gadā jau tika īstenots projekts, kā rezultātā tika rekonstruēta Tīnūžu iela un daļa Brīvības ielas līdz krustojumam ar Kranciema ielu. Šī paša projekta ietvaros pērn tika uzsākta satiksmes apļa izveide, ko šogad plānots pabeigt pilnībā. Abus darbus tika uzticēts veikt SIA "CBF Binders".
Startējot ERAF projektā "Transporta infrastruktūras sakārtošana pilsētas centra un apkārtējo teritoriju sasniedzamības uzlabošanai Ogres novadā", pašvaldībai izdevās turpināt tobrīd zem katras kritikas esošās Brīvības ielas rekonstrukciju. Arī šī iecere tika sadalīta vairākās kārtās, un pirmā no tām tika īstenota pērn, proti, SIA "Ceļdaris" veica darbus no krustojuma ar Kranciema ielu līdz Suntažu ielai.
Darbus rudenī likusi uzsākt skarbā birokrātija un termiņš
Projekta otro kārtu – Brīvības ielas rekonstrukcija posmā no Suntažu ielas līdz Rūpnieku ielai – bija paredzēts uzsākt jau 2013.gada augustā, taču pēc dažādām izsludinātā iepirkuma gaitā veiktām pārbaudēm pozitīvs atzinums tika saņemts vien septembra beigās, bet līgums ar AS "A.C.B." tika noslēgts 1.oktobrī, ar izpildes termiņu 2014.gada 1.augusts un līguma summu – EUR 657 814.98 (bez PVN).
Lai paspētu iekļauties noteiktajā termiņā un sakarā ar neatliekamo Ogres upes aizsargdambja izbūvi, rekonstrukcijas darbi bija jāuzsāk nekavējoties. Uzreiz pēc būvatļaujas saņemšanas ceļu būvfirma esot paveikusi daudz – tika uzsākti pirmie ceļa daļas un elektroapgādes tīklu būvniecības darbi, vājstrāvas tīklu izbūve, lietusūdens kanalizācijas izbūve un apgaismojuma tīklu būvniecība. "Ja uzņēmējs kavētos ar darbu uzsākšanu, būvdarbus nevarētu paveikt paredzētajā termiņā," sacīja Latišs.
Un tad pienāca ziema...
Daudzi Brīvības ielā dzīvojošie ziemas mēnešu laikā atkal tika pamesti likteņa varā – jau tā bedrainā Brīvības iela nu pārvērtās teju par izrakumiem. Ne velti šajā posmā tika uzstādītas ātruma ierobežojuma ceļazīmes (30 km/h). Pašvaldības izpilddirektors uzskata, ka minētais ceļa posms gan netika atstāts uzrakts, jo uzreiz pēc komunikāciju ieguldīšanas rakšanas vietas tika aizbērtas ar izfrēzēto asfaltu un noblietētas. Tomēr laika apstākļi un nokrišņi darīja savu – aizbērtie rakumi nosēdās, veidojot automašīnu amortizatoriem patiesi augstvērtīgu "testa poligonu", protams, iedzīvotājiem ne tajā labvēlīgākajā nozīmē. Latišs gan attrauca, ka ceļu būvfirma regulāri (vai tiešām katru otro dienu?) veic greiderēšanu, nepieciešamības gadījumā atkārtoti saberot grauzto asfaltu. Diemžēl pārbaudīt vai pierādīt šo darbu izpildi (kvalitāti) nu jau vairs nav iespējams.
Pašvaldība naudu nedod
Viens pozitīvs moments gan ir. Izpilddirektors pauž pārliecību, ka ceļa uzturēšana būvdarbu laikā netiek finansēta no novada budžeta maciņa. To paredzot noslēgtais līgums ar būvfirmu, kas tad arī atbildot par ielas stāvokli un veicot ielas uzturēšanu atbilstoši laika apstākļiem (no līguma summas?). Atliek vien cerēt, ka tā tas arī notiek. Tomēr bažas rada cits apstāklis – jebkurš uzņēmums ir tendēts uz peļņas gūšanu, un šajā gadījumā jebkura greiderēšana vai cits ceļa uzlabošanas moments ir izdevumi, kas atņem gabalu no lielā naudas pīrāga...
Liela nozīme, vai šis kumoss tiek nogriezts, ir būvdarbu laikā nozīmētajam pašvaldības pārstāvim. Situāciju būvlaukumā arī kontrolē (bet varbūt nekontrolē?) būvuzraudzības firma "Jurēvičs un partneri", ar ko tad pašvaldība ir noslēgusi līgumu. Galvenais uzdevums – objektā kontrolēt darbu izpildi, tā kvalitāti un novērtē ceļu stāvokli.
Uz jautājumu, vai kādam par Brīvības ielā notiekošajiem ceļu darbiem un iedzīvotājiem radītajām neērtībām būtu jāuzņemas atbildība, no izpilddirektora atbildi gan nesaņēmām. Acīmredzot, viss ritot pēc plāna, un ogrēniešu burkšķēšana te ir lieka. Tiesa gan, portāls Ogrenet ar jautājumiem (burkšķēšanu) pie izpilddirektora vērsās aizvadītās nedēļas ceturtdienā, 20.februārī, un jau neilgi pēc tam ceļa posms beidzot tika nedaudz sakārtots. Vēl pirms jautājumu nosūtīšanas veicām fotofiksāciju, ko tad arī salīdzināšanai pievienojam raksta attēlu galerijā.
Viss tiek darīts iedzīvotāju labā
Izpilddirekotrs atzīmēja, ka šie ceļu darbi esot paredzēti tikai un vienīgi iedzīvotāju ērtību uzlabošanai, ar mērķi sakārtot šo ielas posmu. Viņš arī akcentē, ka transporta kustība darbu norises laikā šajā posmā nav slēgta. Runājot par uzstādītajām ātruma ierobežojuma ceļazīmēm, Latišs saka, ka, ja tās ievēro, tad ar izbraukšanu neesot problēmu.
Šobrīd ir atsākta elektroapgādes tīklu un apgaismojuma tīklu izbūve. Savukārt ceļa būvdarbiem varēs pievērsties, tiklīdz iestāšoties labvēlīgi meteoroloģiskie apstākļi un atkusīs zeme.
Piebildīsim, ka Brīvības ielas rekonstrukcijas posmā no krustojuma ar Suntažu ielu līdz Rūpnieku ielai paredzēts izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju, ielu apgaismojumu un jaunu brauktuvi ar asfaltbetona segumu, kā arī veloceliņu ar gājēju ietvi, izbūvēt autobusu pieturvietas.
Visbeidzot, pašvaldība atvainojas iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām būvdarbu laikā, tomēr, tiklīdz darbi tikšot pabeigti, ogrēnieši iegūšot vēl vienu sakoptu un kvalitatīvu ceļa posmu.
2014. gada 27. februārī, 16:50, Aktualitātes
Ogrenet
Jaunākie komentāri
27.02.1957.На Олимпийском стадионе в Хельсинки стартовал первый чемпионат мира по хоккею с мячом. В первом матче хозяева обыграли шведов со счетом 4:3. Первый гол забил финн Тимо ТИМОСКА. На следующий день шведы дали бой советской сборной, но та сумела отыграть во втором тайме два мяча (автор первого гола — Евгений ПАПУГИН) и свести игру вничью 2:2. В решающей встрече сборная СССР разгромила финнов 6:1 и стала первым чемпионом мира.
Liellopi!!!
Paskatieties ceļu aiz Ogresgala tur pat greiders nepalīdzēs!!!