Atgriezties pie raksta

Aizej tur, nezin kur jeb kā nokļūt mājās?

Viens no gājējuprāt sarežģītākajiem krustojumiem Ogrē ir Kalna prospekta un Upes prospekta krustojums. Ja vēl tikko garām pagājis vilciens un transporta līdzekļi drīkst šķērsot dzelzceļa sliedes, automašīnu plūsma šķiet nebeidzama. Tomēr gājēji ir alojušies, jo Kalna prospekta un Upes prospekta krustojums paredzēts tikai... braucējiem.


Kalna prospekta un Upes prospekta krustojums nepieder pie autobraucēju iecienītākajiem. Tas ir diezgan sarežgīts un vietām slikti pārredzams. Visi no Ogrenet aptaujātajiem autovadītājiem bija pārliecināti, ka šajā krustojumā gājējiem vispār nekas nav meklējams – "ja grib šķērsot brauktuvi, jādodas līdz tuvākajai apzīmētajai gājēju pārejai – un, laipni lūdzu"!


Jāteic, ka no šī krustojuma līdz apzīmētām gājēju pārejām ir tāds gabaliņš... Pēc šīs teorijas cilvēkiem, kuri dzīvo Upes prospekta sākumā (ēkās ar nepāra numuriem), lai tiktu, piemēram, no rīta uz vilcienu, vispirms pa Krasta ielu jāaiziet līdz Ogres gājēju tiltam, tālāk dodoties pa Bērzu aleju jāšķērso Kalna prospekts (šajā krustojumā ir apzīmēta gājēju pāreja un satiksmi regulē luksofors), tad jāiet līdz Brīvības ielai un gājēju tunelī zem dzelzceļa jāizvēlas attiecīgā izeja uz vilcieniem, lai dotos Rīgas vai Aizkraukles virzienā.


Portāla Ogrenet uzrunātais Valsts policijas kārtībnieks Nikolajs Puzikovs teic, ka gājējiem Kalna prospekta un Upes prospekta krustojums tiešām nav paredzēts, jo šeit nav norādīta neviena gājēju pāreja.


Ja nav, tad nav! Un gājēji izlīdzas kā māk. Likumpaklausīgie met loku lokus ap savu dzīvesvietu, lai kaut kā nokļūtu mājās vai tiktu no tās ārā, likumnepaklausīgie izvēlas šķietami loģiskāku ceļu un... dodas pāri neatļautā vietā.


Ceļu satiksmes noteikumu 22.punkts paredz, ka gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pazemes vai virszemes), bet, ja to nav, –  krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. Savukārt 27.1.punktā teikts, ka gājējiem aizliegts šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/20955

2012. gada 26. jūlijā, 08:34, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

smukā • 2012. gada 27. jūlijā, 12:45
man, piemēram, vismaz ziemā, šī pārbrauktuve bija vienīgā, kur vispār bija variants tikt pāri dzelzsceļam, jo cauri tunelim ar bērna ratiem nevarēja tikt (noledojušas trepes- pat lūdzot kādam palīdzību, esmu gandrīz ar visiem lielajiem ratiem nolikusies lejā), bet tur tāpat nācās iet ar nenormālu līkumu un beigās nokļūt uz pilnīgi nenotīrītas ietves (ko par ietvi arī vasarā grūti nosaukt, jo tās briesmīgās betona plāksnes jau nav ietve). šai vietai tomēr vajadzēja būt sakārtotai, jo tā ir vienīgā regulējamā pārbrauktuve šajā pilsētas galā un principā vienīgā, ko varētu izmantot visi, kuri civilizēti netiek cauri tunelim (invalīdi ar ratiņkrēsliem, vecaki ar ratiem, kuru riteņu izmērs nesaskan ar tuneļa sliedēm, ziemā utt).
ziema • 2012. gada 27. jūlijā, 09:18
Nu tak iebalso atkal Kārkliņu un Auziņu - visu to labāko sagaidīsi...
Dusmaigai • 2012. gada 27. jūlijā, 08:26
Kamēr Ogrē būs Špakovskis un Helmanis, nekas labs nav gaidāms!

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet