Atgriezties pie raksta

Bedres varēs sākt remontēt ar karsto asfaltbetonu

Līdz ar pavasarīgāka laika iestāšanos ceļu uzturētāji bedru remontēšanai sāks izmantot karsto asfaltbetonu. Ogrē par ceļu uzturēšanu atbild divi uzņēmumi, kuru darbības teritorija iedalīta divās zonās: SIA "Ceļdaris" strādā 2.zonā (Jaunogres un centra rajons starp dzelzceļu un Ogres upi), AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) - 1.zonā (teritorija no dzelzceļa uz Daugavas pusi līdz Ogres upei un Pārogre no Ogres upes krasta).

Ziemā bedres tiek remontētas ar auksto asfaltbetonu. Komunālās nodaļas komunālo jautājumu inženieris Jānis Daukšts informē, ka aukstā asfaltbetona m2 izmaksas ir: SIA "Ceļdaris" – Ls 30,04, AS "LAU" – Ls 28,58.


Ja bedru dziļums nav lielāks par 2 cm, vasaras sezonā tās tiek remontētas ar šķembām un bitumena emulsiju. Šādu remontdarbu cena par m2 ir: AS "LAU" – Ls 15,29, savukārt SIA "Ceļdaris" – Ls 18.34.


Kad brauktuves temperatūra sasniedz plus 7 grādus, bedres var sākt remontēt, izmantojot karsto asfaltbetonu. Karstā asfaltbetona m2 izmaksas, kas tiek izmantots pēc pilnās tehnoloģijas (bedre pirms remonta tiek izfrēzēta vai izkalta taisnstūra formā, nogruntēta), ir: AS "LAU" – Ls 28,87, savukārt SIA "Ceļdaris" – Ls 28,04. Karstā asfaltbetona cena par m2, ja tiek izmantota nepilnā tehnoloģija (bedre pirms remonta tiek izpūsta un nogruntēta), ir: AS "LAU" – Ls 18.51, SIA "Ceļdaris" – Ls 21.30.


J. Daukšts informē, ka par februāra mēnesi ceļu ikdienas uzturēšanai no pašvaldības specbudžeta un budžeta iztērēti Ls 54138.92 un par ceļa zīmēm, ielu norādes zīmēm un barjeru labošanu - Ls 835,41.


Ceļu stāvoklis pēc sniega nokušanas daudzviet pilsētā ir kritiskā stāvoklī
Remontdarbi, kuros tiek izmantots aukstais asfaltbetons, ir samērā dārgi un maz efektīvi, tomēr ziemas apstākļos, kā skaidro ceļu uzturēšanas uzņēmumu pārstāvji, nav cita veida, kā remontēt satiksmei bīstamas bedres. Iestājoties siltākam laikam, bedru remontdarbiem tiks izmantots karstais asfaltbetons, kas ir efektīvāks risinājums, turklāt tā izmaksas ir nedaudz zemākas. Plānots, ka bedru remontdarbu veikšanai karstais asfaltbetons tiks izmantots jau šonedēļ un pirmās tiks remontētas satiksmei bīstamās ielas. Bedru remontu veikšanai prioritārās ir ielas, pa kurām kursē pasažieru maršrutu autobusi, pēc tam – pārējās ielas.


Protams, vislabākais risinājums būtu atjaunot visu ceļa segumu, bet šādiem darbiem līdzekļu nepietiek, tādēļ pašvaldība meklē iespējas, kā ceļu darbiem piesaistīt līdzekļus. Jau informējām, ka divu projektu ietvaros vairākās kārtās šogad pašvaldība plāno īstenot Brīvības ielas rekonstrukciju posmā no Tīnūžu ielas līdz Suntažu ielai.


Tīnūžu un Brīvības ielu Ogrē rekonstrukcija
Projekta "Tīnūžu un Brīvības ielas Ogrē rekonstrukcija" ietvaros tiek plānoti ielas rekonstrukcijas darbi vairākās  kārtās. Pirmkārt, tiks rekonstruēta Tīnūžu –Brīvības iela  no Mālkalnes prospekta līdz Rūpnieku ielai, ko uzsāks jau šogad, un būvdarbus paredzēts veikt divos posmos.
 
Otrajā  kārtā (plānots 2013./2014. gadā) Tīnūžu un Mālkalnes krustojums tiks pārveidots par lokveida krustojumu ar 5 piebraucamiem ceļiem: Tīnūžu iela, Mālkalnes prospekts, Zilo kalnu prospekts, P5 autoceļš Ulbroka-Ogre un Mežezera iela, tā samazinot transporta līdzekļiem nepieciešamību apstāties un padarot vienmērīgāku transporta plūsmu krustojumā ar augstu satiksmes intensitāti, rezultātā paaugstinot krustojuma caurlaidspēju. Jaunizveidotais lokveida krustojums un paplašinātas sabiedriskā transporta pieturvietas samazinās nepieciešamību transportam apstāties intensīvi noslogotā ielas posmā, uzlabosies satiksmes un gājēju drošība, uzlabosies pārvietošanās iespējas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.


Pagājušā gada 2. novembrī Ogre novada pašvaldība noslēdza līgumu ar SIA "CBF Binders" par  Tīnūžu un Brīvības ielu rekonstrukcijas pirmo posmu -  no valsts 1. šķiras autoceļa P5 Ulbroka-Ogre līdz krustojumam ar Kranciema ielu  realizāciju par kopējo summu Ls 1 491 521,27. Autoruzraudzību veiks SIA "A-Vide", bet būvuzraudzību – AS "Ceļu inženieri".


Projekta attiecināmās izmaksas ir Ls 1 528 321,02, no kuriem Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums ir 85%, valsts budžeta dotācija 3% un pašvaldības budžeta līdzfinansējums 12%.


Šo  būvniecības posmu ir paredzēts uzsākt 2012. gada aprīlī un pabeigt oktobrī.


Otrais posms - Brīvības ielas rekonstrukcija no  Kranciema ielas līdz Rūpnieku ielai
Šobrīd Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā saskaņošanai iesniegts projekts "Transporta infrastruktūras sakārtošana pilsētas centra un apkārtējo teritoriju sasniedzamības uzlabošanai Ogres novadā". Būvdarbi Brīvības ielas posmā (1,837 km garumā) būs sadalīti divās daļās: no Kranciema ielas krustojuma līdz Suntažu ielai un no krustojuma ar Suntažu ielu līdz Rūpnieku ielai.


Pirmās daļas būvniecības darbiem šobrīd noris publiskā iepirkuma procedūra un būvdarbi varētu sākties šī gada maijā. Savukārt otrās daļas tehniskajā projektā ir nepieciešams veikt korekcijas (vēl tiks precizēti būvdarbu apjomi), lai iekļautos plānotajā budžetā. Otrās daļas būvdarbi varētu notikt 2012. gada otrajā pusē vai 2013. gadā.


Pirmās daļas rekonstrukcijas darbu (no Kranciema ielas līdz Suntažu ielai) ietvaros paredzēts rekonstruēt Brīvības ielu -  veikt brauktuves rekonstrukciju, izbūvēt lietus ūdens kanalizāciju, elektrības un vājstrāvu tīklus, rekonstruēt vienu sabiedriskā transporta pieturvietu.
 
Otrajā daļā tiks rekonstruēts brauktuves posms, veikta brauktuves seguma nomaiņa, izbūvēta gājēju ietve, gājēju pārejas un veloceliņš, rekonstruētas četras autobusu pieturvietas, uzstādīta aizsargbarjera, kā arī rekonstruēts ielas apgaismojums, izbūvēta lietus ūdens kanalizācija.
 
Projekta īstenošanas laiks ir 24 mēneši un kopējais budžets – Ls 1 300 000. ERAF finansējums ir Ls 542 878, Valsts budžeta dotācijas – Ls 14 370, pašvaldības finansējums – Ls 742 751.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/19497

2012. gada 19. martā, 20:15, Aktualitātes
www.ogresnovads.lv

Jaunākie komentāri

kas • 2012. gada 21. martā, 21:06
piekrītu, aplis nav vajadzīgs, vēlviena vieta kur no rītiem un vakaros visi drūzmēsies korķos. labāk netaisa apli, bet kārtīgi sataisa brīvībeni, savādāk tā nav pilsētas galvenā iela, bet gan kauna iela. p.s ar necieņu pret tiem , kas neciena mūs
Viktors • 2012. gada 20. martā, 16:17
Tas aplis tur nav vajadzīgs, jo vairāk noslogots un bīstamāks (atceramies par rudenī notikušo nelaimi) ir Kalna pr un brīvības ielas krustojums ( apzināti rakstu ar mazo, jo tas nav brīvības iela bet BEDRU iela), Ogres pašvaldība atklāti ņirgājas par mums viesiem, kas dien dienā brauc pa brīvības-BEDRU ielas, jo vairākus gadus nevar sakārtot šo ceļa posmu. Pa mūsu, nodokļu maksātāju naudu, domei ir iespēja remontēt pašvaldības autoparku, bet mums...? Ir kādi nodokļu atvieglojumi? Sen jau bija doma nodibināt biedrību un iesniegt prasību tiesā pret Ogres domi. Iznākumu nav grūti prognozēt, bet toties tiks radīts precedents.
ceļš • 2012. gada 20. martā, 13:19
tur cilvēki braukā diezgan daudz un cilvēki ir pietiekami- bet aplis tur būtu pilnīgi nevietā- bet cerams ka brīvības ielas bezceļi būs uztaisīti par labi izbraucamiem ceļiem. ļoti daudz cilvēki katru dienu tur braukā un lauž savas mašīnas- par kurām nodokļi tiek maksāti, u.c. entie maksājumi- :O

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet