Atgriezties pie raksta

Aukstais laiks riepu modi neietekmēs

Šogad Latviju piemeklējusi neraksturīgi barga ziema, kāda nebija vērojama dažus pēdējos gadus. Ilgstošs sals un nokrišņi būtiski pasliktina braukšanas apstākļus un rada problēmas, ko ceļu uzturētāji nespēj atrisināt.

Sākoties ziemai, auto eksperti stāstīja, ka Latvijas apstākļiem piemērotākās ir tā saucamās Viduseiropas ziemas riepas ar mazliet cietāku gumijas sastāvu, kas nodrošina pietiekami labu saķeri ar ceļu aukstā laikā, turklāt arī lēnāk dilst, nekā Skandināvijas tipa ziemas riepas, kas ir mīkstākas un turas stingrāk, taču mūsu apstākļos arī ātrāk dilst, proti, vislabāk ir piemērotas īpaši ziemīgiem laika apstākļiem.

Tāpat starp pieprasītākajām riepām tika minētas vissezonas riepas, kas paredzētas braukšanai kā ziemā, tā vasarā. Taču tās drīzāk vērtējamas kā lētākās preces izvēle, nevis labākais risinājums visiem gadalaikiem. To pierāda arī šis gads, kad vissezonas riepas, kas ekspertu vērtējumā nav ideālas nevienā no gadalaikiem, tikai nosacīti tiek galā ar pienākumiem.

Varētu domāt, ka līdz ar šo ziemu mainīsies arī riepu mode un populārākas kļūs Skandināvijas riepas un riepas ar radzēm, tomēr ir speciālisti, kas tam negrib piekrist, jo īstas ziemas pie mums tomēr ir retums.

"Vienu gadu ziema ir, otru - nav. Parasti nemainīgs sala periods noturas apmēram nedēļu, tikai šogad tas ir ilgāks," TVNET sacīja SIA Laneks projektu vadītājs Žans Ribaks. "Es palieku pie sava viedokļa, ka Latvijas apstākļiem piemērotākais ir vecais labais variants - Viduseiropas vidējā sastāva ziemas riepas. Protams, mēdz būt situācijas, kad uz ceļa ir ledus un labāk noderētu radžotas riepas, taču manuprāt tendences riepu izvēlē būtiski nemainīsies," - tā Žans Ribaks.

Eksperts arīdzan atzīmē, ka bieži vien autovadītāji pat ar labām riepām nemāk braukt, tās pareizi izmantot.

"Problēma jau arī ir tā, ka cilvēki paši nemāk braukt - nemāk krustojumā pareizi uzsākt kustību, nemāk nogriezties. Bet to visu jau apgūst izziņas procesā," sacīja Laneks pārstāvis.

Un patiesi - cik bieži nav redzēts, ka ir vadītāji, kas kustību sāk ar gāzi grīdā un patiesībā nemaz nepakustas, kamēr turpat blakus stāvošais auto rāmā garā vienmērīgi uzsāk savu ceļu un aizbrauc?

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ogre/13066

2010. gada 30. janvārī, 13:59, Ogres novada ziņas
Tvnet

Jaunākie komentāri

riepiņa • 2010. gada 1. februārī, 15:05
Un priekšējām (visām jau) vajadzētu būt protektoram ar aso kantīti aploces ārmalā. Noapaļotās (vissezonenes) nu gan nederēs!
vaaks • 2010. gada 1. februārī, 15:03
Šodien ar rādzēm ir kādi 15% drošāki! Ja tikai vispār prot braukt :)

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet