Palīgēkas ar nekustamā īpašuma nodokli neapliks, bet ar iesniegumu uz pašvaldību jāiet tik un tā
Iepazīstoties ar jauno kārtību, ko paredz likums “Par nekustamā īpašuma nodokli”, Ogrenet lasītāju satraukumu izraisījis Valsts ieņēmuma dienesta amatpersonu sniegtais paziņojums, ka līdz 1.februārim iedzīvotājiem pašvaldībai jāsniedz informācija par palīgēkām (garāžām, šķūnīšiem, pagrabiem utt.), ko likums neparedz aplikt ar nekustamā īpašuma nodokli.
Iedzīvotāji vēlas zināt, pie kā jāiet ar iesniegumu un kādi dokumenti nepieciešami. Vislielākās bažas rada termiņš – 1.februāris, līdz kuram jāpaspēj ar iesniegumu vērsties domē. Cilvēkus arī uztrauc, vai nav iepriekš jāpierakstās, jo, nemot vērā ierobežoto termiņu un interesentu skaitu, var veidoties garas rindas. Nereti tiek arī uzdots jautājums: “ Kas būs, ja uz pašvaldību ar iesniegumu neaizies?”
Uz šiem jautājumiem lūdzām atbildēt Ogres novada pašvaldības finansisti Zinaīdu Valeini, kura pagājušās nedēļas nogalē apmeklēja semināru, kas bija veltīts nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanai.
Z.Valeine skaidro, ka likumdevēji, izstrādājot likuma grozījumus, nonākuši pretrunā ar sevi – likums paredz, ka nekustamā īpašuma nodoklis par palīgēkām netiks aprēķināts, tajā pašā laikā iedzīvotājiem tomēr jādodas uz pašvaldību ar iesniegumu.
Kaut gan likums nodokļu maksātājam uzliek par pienākumu paziņot pašvaldībai par ar nodokli neapliekamajiem objektiem, tomēr ne visās pašvaldības to ir pieņēmuši par normu. Piemēram, ja šāda kārtība noteikta Ogres, Ķeguma un Ikšķiles novada pašvaldībās, tad Rīgas dome to negrasās darīt.
No iepriekš minētā izriet, ka visiem Ogres novada iedzīvotājiem, kuru īpašumā ir vienģimeņu un divģimeņu māju un daudzdzīvokļu māju palīgēkas un kooperatīvo sabiedrību garāžas jādodas uz Ogres novada domi Brīvības ielā 33 – 315.kab., līdzi ņemot inventarizācijas lietu. Šajā kabinetā arī saņemsiet veidlapu, kur varēsiet sniegt nepieciešamās ziņas.
Z.Valeine mierina iedzīvotājus, ka bažas par garajām rindām ir veltas, jo iesniegumus Ogres novada pašvaldība pieņems arī februārī un martā. Neraugoties uz likumā acīmredzamajām pretrunām, tajā noteiktā kārtība attiecas uz visiem Ogres novada iedzīvotājiem, un to nedrīkst ignorēt.
Ogres novada domes darba laiks: pirmdienās 8.00 - 12.00 13.00 – 18.00; otrdienās 8.00 - 12.00 13.00 – 17.00; trešdienās 8.00 - 12.00 13.00 -17.00; ceturtdienās 8.00 - 12.00 13.00 – 17.00; piektdienās 8.00 -12.00 13.00-16.00. Tālr. 65071185 (Z.Valeine).
2010. gada 26. janvārī, 12:11, Ogres novada ziņas
Ogrenet



Jaunākie komentāri
Šeit viss ir paskaidrots - kas jādara un kas būs, ja nedarīs: http://www.ogresfakti.lv/?url=echoart&ArticleId=4205
Man arī jautājums, kas tad ir ar zemes dienestu? Visam jau sen bija jābūt autorizētam, paskatās datorā un redz, nu, murgi baigie!!!!!!
kartejaa liidzeklju un laika izskerdesana, janjem prieksaa tos kas sito sadomaajis