
"Cita Muzeju nakts" Ķeguma dzelzceļa stacijā 
Eiropas Muzeju naktī Latvijas dzelzceļa vēstures muzejs aicināja uz pasākumu "Cita Muzeju nakts" Ķeguma dzelzceļa stacijā.
"Jau otro gadu Muzeju nakti rīkojam ārpus Rīgas un Jelgavas, kur izvietotas Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja ekspozīcijas. Šogad esam devušies uz Ķeguma, Olaines un Brocēnu dzelzceļa stacijām," informē Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja izstāžu kurators Artūrs Kokorevičs.
Muzeja darbinieki iepazīstināja apmeklētājus ar stāstiem par Rīgas–Daugavpils dzelzceļa līnijas un Ķeguma stacijas vēsturi, kā arī par dzelzceļu elektrifikācijas vēsturi Latvijā.
Tikai retais, kurš ikdienā iegriežas Ķeguma dzelzceļa stacijā, lai kasē nopirktu biļeti, pārzina šīs ēkas vēsturi, tāpēc bija interesanti uzzināt, ka stacija izveidota 1884.gadā kā pieturas punkts "42.versts" Rīgas-Daugavpils dzelzceļa līnijā. 1936.gadā nelielā pieturvieta kļuva par Ķeguma HES būves apkalpojošo staciju, un straujais stacijas apgrozījuma pieaugums pieprasīja stacijas paplašināšanu. 1937.gadā pēc arhitekta V.Ozoliņa projekta sāka būvēt jaunu stacijas ēku, kuru pabeidza 1939.gadā. Ķegumā ražotā elektroenerģija pēc Otrā Pasaules kara ļāva realizēt ilgu laiku apspriesto ideju par dzelzceļa elektrifikāciju. 1959.gadā pabeidza Rīgas-Daugavpils dzelzceļa Rīgas-Ogres iecirkņa elektrifikāciju, bet pašā Ķegumā elektrovilcieni sāka kursēt 1968.gadā.
Dzelzceļa līnijas izveidošana veicināja tās tuvumā esošo apdzīvoto vietu attīstību. Arī netālu esošā Ogre, lielā mērā pateicoties dzelzceļam, kļuva par atpūtnieku iecienītu kūrortu gan vasaras, gan ziemas mēnešos.
Rīgas-Daugavpils dzelzceļa līnija, kas ir pirmā dzelzceļa līnija Latvijā, šogad atzīmēs 158 gadus, bet uzņēmumam "Latvijas dzelzceļš" šogad aprit simts.
Mazajiem apmeklētājiem bija iespēja izveidot sev tīkamākās dzelzceļa stacijas uzrakstu. Apmeklētāji varēja arī nofotografēties dzelzceļnieka formas tērpā.
2019. gada 18. maijā, 23:15, Ķeguma novada jaunumi
Ogrenet
Jaunākie komentāri
Bij laabais !
+ + +
Ķeguma spēkstacija un līdzarto Ķeguma kā apdzīvotas vietas attīstība notika pateicoties latvju tautas Vadonim Kārlim Ulmanim. Tas pats attiecas arī uz Ķeguma dzelceļa staciju. Pabraukājot pa Latviju, līdzīgas dzelceļa stacijas var redzēt daudzviet un tās viasas pa lielākai daļai uzceltas Vadoņa laikā. Mūsdienās, kad pie varas nāca kriminālās mafijas "varasvīri", piem. bandīts šlesers SM ministra amatā, daudz dzelzceļa līniju tika nojauktas, tikai palikušas Vadoņa laikā celtās stacijas. Šodien mūsu valstī pie varas nav tādu cilvēku, kuriem rūpētu valsts un tautas attīstība, ir tikai zagļi un mahinator