
Uzsākts dialogs par drošāku un ērtāku satiksmi
Ikšķiles novada pašvaldība 25. aprīlī tikās ar "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētāju Jāni Langi un Satiksmes ministra padomnieku Reini Uzulnieku.
Tikšanās tika organizēta, lai rūpētos par iedzīvotāju labklājību un drošību, kā arī kliedētu izskanējušās bažas par LVC nodomu slēgt kreiso pagriezienu uz Daugavpils šosejas (A6) starp Ikšķili un Ogri.
Pašvaldības pārstāvji piekrīt un atbalsta ceļu uzturētāju vēlmi uzlabot satiksmes drošību, taču ieviestie pozitīvie jauninājumi vienā ceļa posmā nevar radīt apgrūtinājumus un sarežģījumus, kā arī papildus neērtības Ikšķiles pilsētā kopumā.
Izskanējušais variants, ka tiek slēgts kreisais pagrieziens uz Elkšņiem, iespējams, gādātu par drošāku satiksmi konkrētajā šosejas punktā, taču paralēli tam palielinātos satiksmes noslodze Ikšķiles centram, turklāt operatīvā transporta (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta, policijas un Valsts Ugunsdzēsēju un glābšanas dienesta) kustība tādējādi tiktu palēnināta.
LVC ieskatā esošais Elkšņu krustojuma risinājums neatbilst satiksmes drošības prasībām, radot potenciāli bīstamu situāciju uz valsts galvenās maģistrāles ar lielu intensitāti un divām braukšanas joslām katrā virzienā, īpaši tamdēļ, ka satiksmes intensitāte šajā posmā ir sasniegusi gandrīz 18 000 automašīnu diennaktī.
Šobrīd tiek gatavota dokumentācija iepirkumam par krustojuma kompleksās pārbūves projektēšanu, kura laikā ceļu inženieri vērtēs transporta intensitāti ne vien šajā vienā konkrētajā ceļa "melnajā punktā", bet tiks ņemta vērā transporta un iedzīvotāju kustība, tās intensitāte Ikšķiles pilsētā un tās tuvējā apkārtnē.
Pēc Ikšķiles novada domes vadības iniciatīvas uzsāktais dialogs ar LVC, lai rastu abpusēji labāko risinājumu transporta kustības un tās drošības uzlabošanā, guva jau pirmos rezultātus. Tikšanās laikā tika panākta konceptuāla vienošanās par savstarpēju sadarbību – par ceļu projektēšanas, pārbūves iecerēm un iespējamiem risinājumiem pašvaldība tiks savlaicīgi informēta.
Plānots, ka krustojuma pārbūve notiks 2020.gadā.
2018. gada 26. aprīlī, 12:31, Ikšķiles novada jaunumi
www.ikskile.lv
Jaunākie komentāri
Kādi 70 kmh,ja tur reālais ātrums ir 100-120 kmh.Ūtopisti.
Varbūt uzbūvēt apli?
Nesaprotu,kāpēc tajā krustojumā vienkārši nevar ierīkot luksoforu??Manuprāt visiem būtu labi un satiksme būtu drošāka!No Ogres zīmes līdz Elkšņu luksoforam var ierobežot ātrumu uz 70 km/h,pēc luksofora kā parasti!