Atgriezties pie raksta

Vērtīga mācīšanās Ikšķiles vidusskolā Foto

15.februārī Ikšķiles vidusskolas 9.-12. klašu skolēniem tika prezentēts pētījums "Vērtīga mācīšanās".

To organizēja  Ikšķiles vidusskolas kreatīvās domāšanas pulciņa dalībnieki,  kuri šobrīd jau ar gandarījumu sevi dēvē par kreatīvās domāšanas grupu LI7.


Klātesošie skolēni un klašu audzinātāji ļoti ieinteresēti sekoja līdzi pētījumā apkopotajiem datiem, izteica savu viedokli. Uz interesentu jautājumiem atbildēja gan LI7  dalībnieki, gan kreatīvās domāšanas pulciņa vadītāja skolotāja Sandra Erinovska.


Skolēniem bija svarīgi,  lai ar apkopotajiem datiem tiktu iepazīstināta arī maksimāli plaša auditorija visā Latvijā. Tas arī ir pētījuma mērķis - apkopot viedokli un rosināt skolēnu,  skolotāju,  vecāku,  pat politiķu dialogu, lai mācīšanās process būtu vērtīgs visiem tajā iesaistītajiem.


Jau 30.janvārī grupa LI7 uzsāka īstenot izvirzīto mērķi un prezentēja ieskatu izveidotajā projektā par vērtīgu mācīšanos Ekonomikas un Kultūras augstskolā seminārā "Kompetenču pieeja finanšu pratības attīstībai". Pasākums notika sadarbībā ar Erasmus+, Bērnu sociālās un finanšu izglītības biedrību, Ekonomikas un Kultūras augstskolu un starptautisku finanšu izglītības organizāciju Aflatoun.


Pēc prezentācijas grupa saņēma vērtīgus komentārus. Egīna Birzgale, grāmatu apgāda "Lielvārds" redaktore, sacīja: "Jūs esat paveikuši tik daudz, ka par to ir jāzina ikkatram!" Kreatīvās domāšanas grupa saņēma rekomendācijas un norādes,  ka pētījumu nepieciešams publiskot,  padarīt maksimāli pieejamu visām iesaistītajām pusēm.


Savukārt Ekonomikas un Kultūras augstskolas tulkošanas katedras docētāja Zane Veidenberga augsti novērtēja sniegumu, par to sakot: "Paveiktais gan pēc apjoma, gan pēc izpildījuma noteikti stāv pāri vispār pieņemtajam sagaidāmajam 9.klases līmenim. Tas, ka viņi ir  aktīvi, ieinteresēti realizēt tik nopietni mērķus, noteikti ir ievērojams sasniegums!". Protams LI7 bija patīkami saņemt gan uzslavas,  gan  arī iegūt balvā dāvanu kartes, kuras varēs izmantot personīgai izglītībai.


Pētījumā "Vērtīga mācīšanās" apkopoti vairāk nekā 1000 respondentu atbilžu no dažādiem Latvijas novadiem. Izzinātas mācību vajadzības, uzklausīti viedokļi, kā padarīt mācīšanos vērtīgu, pētīti uztveres tipi,  mācību temps, tai skaitā, novērtēts arī pedagogu sniegums. Satraucošas ir ziņas par skolēnu mācību motivāciju, arī to, ka mājasdarbā izpildāmos uzdevumus skolēni ne vienmēr saprot.


Daudzi respondenti izteikuši vēlmi mācību procesā darboties atbilstoši uztveres tempam, paredzot, ka katrā mācību satura jomā tas var būt cits.  Ir interese par jauktu paralēlklašu grupu izveidi. Pats galvenais, ka skolēniem ir svarīgi, lai mācību procesā notiekošais,  tai skaitā, mācību saturs, būtu noderīgs un izmantojams ilgstoši.


Grupa LI7 ir atvērta dialogam un piedāvā paši vadīt prezentāciju par pētījuma procesu un rezultātiem interesentiem.


Šobrīd jau atkal notiek aktīva kreatīvās domāšanas pulciņa darbība. Nodarbībās kreatīvā procesā tiek attīstīta finanšu pratība un karjeras izglītība. Darāmā daudz, tamdēļ 9.-12. klašu skolēni joprojām var paspēt iesaistīties pulciņā,  savukārt, jaunāko klašu skolēniem, atbilstoši klašu audzinātāju pieprasījumam, LI7 piedāvā speciāli sagatavotas mācību stundas finanšu pratības attīstībai.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/ikskile/40837

2018. gada 19. februārī, 11:00, Ikšķiles novada jaunumi
Ogrenet

Jaunākie komentāri

Viedoklis • 2018. gada 19. februārī, 13:02
Priekšmetu mācīšana Latvijā ir pietiekamā līmenī, daudz labāka kā izslavētajā rietumu pasaulē. Taču problēma ir tur, ka priekšmetu sistēma nav integrēta vienotā sistēmā. Ir tā, ka jaunais censonis zin katru priekšmetu atsevišķi, taču kad jāizmanto viena priekšmeta zināšanas citā, tad rodas problēmas. No otras puses jaunie cilvēki ir tehnoloģiju laikmeta paaudze - kā viņi prot apieties ar datoru, planšeti, mobīlo telefonu! Pasaulē intensīvi tiek strādāts pie jaunas paaudzes sensoru izstrādes. Tie kas tagad mācas būs tie, kam vajadzēs apvienot šos rensorus ar informācijas apstrādes un uzkrāšanas ierīcēm. Latvijas skolu sistēmai kompetenču izglītības ietvaros vajadzētu panākt šīs priekšmetu zināšanu apmācības vienotības izveidi. Būtiska loma šāda mācību procesa izveidē ir informātikas skolotājiem, kuriem vajadzētu parādīt, kā, piemēra pēc, dati bioloģijā (augsnes mitrums, skābums utt) tiek mērīts, aprēķināts, nociparots un nonāk teiksim mobīlajā telefonā. Pa vidu tur protams vajadzētu pieslēgties fizikas un matemātikas skolotājiem. Saprotams, ka visa programmēšana un atspoguļošana ir no informātijas skolotāja lauciņa. Šādā veidā būtu panākta izpratne par to kā realizēt praktiskas lietas un tas ir zināšanu pamats jaunajai tehnoloģiju paaudzei.
Viedoklis • 2018. gada 19. februārī, 13:02
Priekšmetu mācīšana Latvijā ir pietiekamā līmenī, daudz labāka kā izslavētajā rietumu pasaulē. Taču problēma ir tur, ka priekšmetu sistēma nav integrēta vienotā sistēmā. Ir tā, ka jaunais censonis zin katru priekšmetu atsevišķi, taču kad jāizmanto viena priekšmeta zināšanas citā, tad rodas problēmas. No otras puses jaunie cilvēki ir tehnoloģiju laikmeta paaudze - kā viņi prot apieties ar datoru, planšeti, mobīlo telefonu! Pasaulē intensīvi tiek strādāts pie jaunas paaudzes sensoru izstrādes. Tie kas tagad mācas būs tie, kam vajadzēs apvienot šos rensorus ar informācijas apstrādes un uzkrāšanas ierīcēm. Latvijas skolu sistēmai kompetenču izglītības ietvaros vajadzētu panākt šīs priekšmetu zināšanu apmācības vienotības izveidi. Būtiska loma šāda mācību procesa izveidē ir informātikas skolotājiem, kuriem vajadzētu parādīt, kā, piemēra pēc, dati bioloģijā (augsnes mitrums, skābums utt) tiek mērīts, aprēķināts, nociparots un nonāk teiksim mobīlajā telefonā. Pa vidu tur protams vajadzētu pieslēgties fizikas un matemātikas skolotājiem. Saprotams, ka visa programmēšana un atspoguļošana ir no informātijas skolotāja lauciņa. Šādā veidā būtu panākta izpratne par to kā realizēt praktiskas lietas un tas ir zināšanu pamats jaunajai tehnoloģiju paaudzei.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet