
Jaunā pedagogu atalgojuma modeļa ietekme Ikšķiles novadā
Ikšķiles novada pašvaldības vadība, speciālisti un izglītības iestāžu vadītāji izteikuši savu viedokli par Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāto pedagogu atalgojuma modeļa projektu.
Pēc iepazīšanās ar Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāto pedagogu atalgojuma modeļa projektu, kurš tiek pozicionēts kā ilgtermiņa risinājums ar mērķi nodrošināt kvalitatīvas izglītības iespējas ikvienam skolēnam, Ikšķiles novada pašvaldības vadība, speciālisti un izglītības iestāžu vadītāji uzskata, ka šī modeļa ietekme uz mūsu novada pedagogu atalgojumu un pašvaldības budžetu kopumā vērtējama kā negatīva.
Kopīgas tikšanās laikā 10.maijā, analizējot Ministru kabineta noteikumu Nr.1616 un Nr.836 projektus un veicot finanšu aprēķinus, tika identificēti šādas modeļa ieviešanas nepilnības un riski:
- Ieviešot jaunu normētā skolēna un pedagoga mēneša darba likmes attiecību 1:14, tiks samazināts skolotāju likmju skaits (līdzšinējo 111,383 likmju vietā - 79,829 likmes), līdz ar to par 3,9% samazināsies arī kopējais valsts budžeta mērķdotācijas apmērs vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības iestāžu pedagogu atalgojumam;
- Pedagogu papildus pienākumu (klases audzināšana, ilgi slimojošo skolēnu izglītošana, prombūtnē esošo skolotāju aizvietošana, izcilāko skolotāju darba motivēšana u.c.) apmaksa paredzēta līdz 13% no piemaksu fonda. Aprēķinātais finansējuma apjoms varētu būt nepietiekams, ņemot vērā, ka ir paaugstināta zemākā mēneša darba likme;
- Noteikumu projektā netiek paredzēta papildus finansējuma piešķiršana atbilstoši skolēnu un pedagogu skaita izmaiņām ar jaunā mācību gada 1.septembri;
- Noteikumu projektā paredzēts likvidēt pagarināto dienas grupu pedagogu atalgojuma finansējumu, jo tiek uzskatīts, ka bērnu pieskatīšana skolu pagarinātajās grupās ir sociālais, nevis izglītības darbs, ko no saviem līdzekļiem ir jāapmaksā pašvaldībai;
- Lai nodrošinātu skolēnu vispusīgu attīstību un saturīgu brīvā laika iespējas ārpus formālās izglītības, pašvaldība no saviem līdzekļiem finansēja arī dažādu interešu izglītības programmu īstenošanu. Līdz ar jaunas pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes noteikšanu, palielināsies budžeta izdevumi šajā pozīcijā;
- Pirmsskolas pedagogu darba slodze ir noteikta 40 astronomiskās stundas nedēļā, no tām 34 kontaktstundas, bet vispārizglītojošo skolu pedagogiem- 30 astronomiskās stundas nedēļā, no tām 21 kontaktstundas, bet atalgojums par vienu likmi ir noteikts vienāds, līdz ar to pirmsskolas pedagogu atalgojums nav līdzvērtīgs vispārizglītojošo skolu pedagogu darba samaksai;
- Profesionālās ievirzes mūzikas un mākslas skolu pedagogiem atalgojums līdz šim tika paredzēts Kultūras ministrijas budžetā. Ministrija norāda, ka tai nav līdzekļu, lai līdzīgi kā citiem pedagogiem no 1.septembra algas celtu arī šo skolu skolotājiem. Līdz ar to, kamēr citiem pedagogiem atalgojums pieaugs, mūzikas un mākslas skolas pedagogiem tas paliks līdzšinējais;
- Modelis nav pilnībā izstrādāts, tajā joprojām ir daudz neskaidrību. Tuvojas pedagogu atvaļinājuma laiks un jaunais mācību gads. Lai ieviestu jaunu atalgojuma sistēmu, nepietiek ar steigā pieņemtiem Ministru kabineta noteikumiem. Pašvaldībai un izglītības iestāžu vadībai ir nepieciešams laiks, lai reformas ieviestu reālajā dzīvē – atbilstoši darba likumdošanai veiktu izmaiņas darba līgumos, izstrādātu jaunus normatīvos aktus un pieņemtu lēmumus par zaudētā finansējuma kompensēšanu no pašvaldības budžeta vai izmaiņām izglītības iestāžu pakalpojumu sniegšanas kārtībā (piem., pagarināto grupu likvidēšanu, pirmsskolas izglītības iestāžu darba laiku koriģēšanu u.c.).
Ņemot vērā minēto, Ikšķiles novada pašvaldība atzīst Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāto pedagogu atalgojuma modeli par nepilnīgu un neatbalsta tā ieviešanu ar šī gada 1.septembri.
2016. gada 14. maijā, 12:57, Ikšķiles novada jaunumi
Ogrenet
Jaunākie komentāri
pirmsskolas izglītības iestāžu darba laiku koriģēšanu u.c........Ko tas tagad nozīmē?
Vajag pieprasīt ministra Šadurska demisiju,jo otro reizi šinī amatā nirgājās par pedagogiem