
Ikšķiles skolnieces rotaļājas ar krāsām 
Krāsa ir viena no imidža sastavdaļām. Ar krāsu var pilnīgi "nonāvēt" ārējo izskatu, bet var, gluži otrādi, uzsvērt priekšrocības, atdzīvināt seju.
"Kopš pirmās un līdz pēdējai mūsu dzīves dienai mūs aptver krāsainā pasaule: mūsu mājas, skats pa logu, ēdiens šķīvī, ziedi uz galda, daba. Vienas krāsas ir patīkamas un piesaista mūs, bet starp citām mēs jūtamies neērti," stāsta Ikšķiles vidusskolas mājturības skolotāja Dace Ozola Krastiņa.
Krāsa ļoti stipri un emocionāli iedarbojas uz cilvēku. Ar krāsas palīdzību var radīt arī noteiktu garastāvokli, izmainīt cilvēka darba spējas, ietekmēt viņa vēlmi vai nevēlēšanos kaut ko darīt. Krāsa ir pirmais, kas krīt acīs, satiekot cilvēkus.
Katra cilvēka tēlam ir savs personiskais dabas kolorīts: ādas krāsa, acu un matu krāsa. Tomēr nereti cilvēks mēdz izjaukt šo harmoniju – matu krāsa, make-up, apģērba krāsa un fasons var nepiestāvēt mūsu personībai, rodas noguruša un slimīga izskata iespaids, matu nokrāsošana padara vecākus utt.
Koloristika ir viens no skaistuma industrijas virzieniem. Teorijas pamats ir tas, ka pastāv 4 krāsu tipi, kas atbilst gadalaikiem: rudenim, vasarai, ziemai un pavasarim. Katrs krāsu tips savukārt dalās uz četriem apakštipiem: dabīga, gaiša, kontrastu, spilgta. Šādā koloristu nodarbībā piedalījās arī Ikšķiles vidusskolas 9.b klases meitenes.
Skolotāja stāsta, ka rīts sācies ar nelielu aizkavēšanos, neziņu, bet ļoti lielām cerībām. Rīgā skola-studija "Create in Riga" Natālijas Rivoņenko vadībā sagatavo koloristus. 9.b klases meitenes bija jauno koloristu pirmie modeļi un arī darba vērtētāji. Sadarbība sākās ar iepazīšanos un katrai meitenei tika izstāstīts viss par krāsu tipiem un apakštipiem. Tad meitenes tika testētas, kādam tipam konkrēti pieder katra no viņām. Testēšanai tika izmantoti īpaši krāsu toņi-testeri, krāsaini lakatiņi, sudraba un zelta spoguļpapīri. Darbs bija gan pašām meitenēm, gan viņu konsultantēm – stāstīt, jautāt, piemērot un vēlreiz rādīt un skaidrot, vai meitenes pašas spēj saredzēt atšķirības, kā viņām piestāv tā vai cita krāsa.
Kad meitenes kopā ar savām konsultantēm bija atradušas savus tipus – ziema, pavasaris, vasara vai rudens, sākās pats radošākais darbs – savas krāsu paletes veidošana atbilstoši savam tipam un apakštipam. Izrādās, nav krāsas, kas mums neder – vajag tikai pareizi izvēlēties tās toņus. Katra sieviete var būt gan blondīne, gan brunete! Katra meitene var apģērbā izmantot balto, dzelteno vai zaļo krāsu – tikai vajag atrast savu krāsas toni, izmantot to kā pamattoni vai akcentu. Šādi darbojoties, katrai meitenei tika izveidotas divas krāsu paletes, viena, ko darinājušas pašas 9.b klases meitenes katra sev, un otra, ko individuāli katrai meitenei izstrādāja konsultantes.
Darbu noslēdzot, notika prezentācijas, kur katra meitene kopā ar konsultanti rādija abas savas krāsu paletes, stāstīja, ko sapratušas par savām krāsām. Ar savu stāstījumu meitenes izvērtēja to, cik prasmīgi konsultantes bija viņām izstāstījušas un izskaidrojušas viņu krāsu tipus un vērtēja arī ar atzīmi savu konsultuantu darbu.
Lielākā daļa meiteņu jau intuitīvi bija apģērbā izmantojušas "savas krāsas", tomēr šī nodarbība padziļināja viņu izpratni par krāsu daudzveidību un iespējām tās izmantot, kombinēt apģērbā, kosmētikā un matu toņos.
9.b klases meitenes sajūsminātas izsaka atzinību un paldies Natālijai Rivoņenko un skolai-studijai "Create in Riga" par šādu fantastisku iespēju darboties un pilnveidot savas zināšanas par bagatīgo krāsu pasauli.
Paldies arī mājturības skolotājai Dacei Ozolai Krastiņai, kura jau daudzus gadus māca meitenēm kā veidot savu stilu apģērbā un apkārtējā vidē un organizē šīs tikšanās skolā – studijā "Create in Riga".
2013. gada 15. oktobrī, 08:17, Ikšķiles novada jaunumi
Direktora vietniece audzināšanas un ārpusklases darbā Inguna Bērziņa