Atgriezties pie raksta

Ogres tehnikumā starptautiskā projekta dalībnieki konstruē robotus Foto

Ogres tehnikumā (OT) jaunieši no Latvijas, Vācijas, Spānijas un Turcijas konstruēja un programmēja robotus izmantošanai dabas katastrofu seku novēršanā.

Kopš 2015. gada septembra Ogres tehnikums īsteno Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) starpskolu stratēģiskās partnerības projektu "ROBOT - rescue, offer help, be a friend, open doors, take on Europe", līguma numurs – 2015-1-DE03-KA219-013574_3.


Šajā projektā ir iesaistījušās vidējās profesionālās izglītības iestādes no Vācijas, kas ir projekta iniciators, Turcijas, Spānijas un Latvijas, ko pārstāv Ogres tehnikums.


"Projekta pamatideja – apgūt Lego robotu pielietojumu dažādās sadzīves situācijās. Pirmās divas tikšanās reizēs, kas 2015.gada decembrī notika Vācijā un 2016.gadā Spānijā, bija orientētas uz to, kā robots varētu palīdzēt invalīdiem un vecāka gadagājuma cilvēkiem. Savukārt šī un nākamā tikšanās, kas plānota Turcijā, veltīta dabas katastrofu seku likvidēšanai un cilvēku glābšanai, kas ir ļoti aktuāla problēma. Piemēram, Ogrē tās varētu būt plūdu izraisītas situācijas, par kurām stāstījām projekta dalībniekiem," norāda OT Datorikas, elektronikas un administratīvā darba nodaļas vadītāja Aļona Lukašenoka.


Pēc savstarpējās iepazīšanās un Ogres tehnikuma apskates, projekta dalībnieki uzsāka darbu pie Lego robotu programmu izstrādes, pakāpeniski apgūstot tās daļas, kas nepieciešamas trases izbraukšanai.


"Nedēļas laikā jauniešiem bija jāveic dažādi uzdevumi, lai apgūtu robotu konstruēšanas pamatus, iemācītos strādāt ar sensoriem un iepazītos ar dažādām robotikas sfērām," informē OT profesionālo priekšmetu skolotājs, Robotikas pulciņa vadītājs Kārlis Berkolds. 


Lego robotu konstruēšana un programmēšana noslēdzās ar sacensībām speciāli izveidotā trasē, lai noskaidrotu, kurš no robotiem visātrāk un veiksmīgāk tiks galā ar uzdevumu. Katra grupa meklēja optimālāko risinājumu, lai robots varētu sekmīgi piedalīties dabas katastrofu seku novēršanā un cilvēku glābšanā.


"Šī trase simulē dažādus dabiskos šķēršļus, piemēram, bedres, kritumus, kalnu, kuram pa vidu ir upe, ko robotiem jāpārvar. Robotiem jābūt sagatavotiem tā, lai tie paši spēj tikt galā ar uzdevumu," skaidro K. Berkolds.


Sacensībās un projektā piedalījās pieci OT audzēkņi, Robotikas pulciņa dalībnieki, kuri apgūst datorsistēmu un elektronikas izglītības programmas. Projektā iesaistās pirmo kursu audzēkņi, savukārt vecāko kursu audzēkņi, kuri pagājušajā mācību gadā piedalījušies projekta aktivitātēs Spānijā un Vācijā, palīdzēja projekta norises aktivitāšu organizēšanā - vadīja darbnīcas, sagatavoja uzdevumus, sniedza tehnisko atbalstu.


Projekta galvenais ieguvums ir sadarbības veicināšana dažādu valstu  jauniešu starpā, jo projekta dalībnieki darbojās jauktās grupās. Jaunieši apmainījās ar idejām un kopā apguva jaunas tehnoloģijas.


Dalībnieki bija apmierināti ar paveikto. Vācijas grupas dalībnieks Taners pēc aizvadītās nedēļas Latvijā bija pozitīvi pārsteigts par OT un projektu kopumā: "Gan skola, gan audzēkņi un pedagogi bija ļoti jauki un draudzīgi. Personīgi es tikšanās laikā biju atbildīgs par savas grupas "Quattro" darbu, kas strādāja perfekti. Manā grupā bija dalībnieki no visām četrām valstīm. Kopā ar grupu mēs ieguvām pirmo vietu Lego Folkrace sacensībās, manuprāt, tieši tādēļ, ka bijām laba un saliedēta komanda."


Nedēļas garumā projekta dalībnieki ne tikai gatavojās sacensībām, bet arī devās uz Rīgu dažādās izzinošās un izglītojošās ekskursijās. Jaunieši apmeklēja  Rīgas Tehniskās universitātes Robotikas klubu un  zinātniskās pētniecības centru, Dizaina fabriku, Rīgas Motormuzeju un Latvijas Nacionālo bibliotēku.


Pēc spraigi aizvadītas nedēļas un veiksmīgi aizvadītām sacensībām notika noslēguma pasākums, kurā projekta dalībnieki saņēma Sertifikātus par piedalīšanos projektā un Diplomus par sasniegumiem sacensībās.


Projekta dalībniekus sveica OT Projektu nodaļas vadītāja Sigita Jasinska, Datorikas, elektronikas un administratīvā darba nodaļas vadītāja Aļona Lukašenoka, projektu vadītāja Ieva Kulmane, skolotāji Kārlis Berkolds un Inga Ieraga.


Vācijas delegācijas vadītāja, projekta koordinatore Brigita Rešere (Brigitte Reccher) pateicās Ogres tehnikumam par ļoti labo projekta norišu organizāciju, vienlaikus atzīstot, ka Latvijas projekta organizatoru sagatavotie uzdevumi jauniešiem bijuši daudz grūtāki nekā citās valstīs.


Sarunā ar portālu "OgreNet.lv" B. Rešere atklāja, ka pēc viņas novērojumiem profesionālās izglītības  programmu īstenošanas nodrošināšana Ogres tehnikumā ir tikpat augstā līmenī kā Vācijā. Abu valstu profesionālās izglītības iestādēs ir laba materiālā bāze, jaunas iekārtas, profesionāli sagatavoti pedagogi.


"Ogres tehnikums atrodas arī jaunās un modernās telpās, mācību iestādē valda patīkama gaisotne. Tehnikumā ir kafejnīca, kādas, piemēram, mūsu skolā, kuru es pārstāvu, nav," norāda B.Rešere.


Projekts turpināsies līdz 2017.gada 31.augustam.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://arhivs.ogrenet.lv/OT/38069

2017. gada 6. martā, 15:37, Ogres tehnikums
Ogrenet

Jaunākie komentāri

Doka • 2017. gada 8. martā, 11:25
Palīdzēt novadam, tas ir cool! Katastrofās un citās nestandarta situācijās ir svarīga saziņa, sadarbība, aizvietojamība un rezervēšana. Iesaku atvērt jaunu lappusi OT robotikā - Robotu kopas, robotu sadarbība robotu kopas ietvaros. Uzdevumus vajag uzdot robotu kopai, jo ekstremālos apstākļos daļa no robotiem tiks zaudēti un uzdevumu nāksies izpildīt atlikušajiem kopas robotiem. Te tiktu iesaistīti mākslīgā intelekta elementi. Sākumam varētu papētīt ultraskaņas ūdenslīmeņa mērītāju tīkla izveidi, kas noderētu Ogres pašvaldībai ūdens līmeņa monitoringam. Šāds sensoru tīkls varētu kalpot par platformu robotu saziņas tīkla izveidei. 

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet