
Ogres tehnikuma pedagogi pilnveido pieredzi starptautiskā projektā 
3. un 4.decembrī Ogres tehnikums uzņēma projekta "INVOLT" dalībniekus no Vācijas, Austrijas, Čehijas un Rumānijas.
"Projekta uzdevums ir izveidot trīspakāpju modeli, kā audzēkņus, kuri nav pilnībā apguvuši pamatizglītību, iesaistīt profesionālajā izglītībā un dot viņiem otru iespēju iegūt sev konkurētspējīgu darbavietu," norāda Ogres tehnikuma direktore Ilze Brante.
Izveidotais modelis palīdzēs motivēt riska grupas audzēkņus darba vidē balstītas izglītības iegūšanai un palīdzēt viņiem integrēties sabiedrībā. Projekta dalībnieki izstrādās mācību metodiskos materiālus un realizēs dažādas aktivitātes saistībā ar projekta mērķiem un uzdevumiem, saistot tos ar savu pedagoģisko pieredzi, apzinot Latvijas riska grupas jauniešu vēlmes un vajadzības, iepazīsies un iegūs pieredzi, kā šīs problēmas tiek risinātas Eiropas kontekstā.
Ogres tehnikumu projektā pārstāv tehnikuma direktore Ilze Brante, programmas "Mežsaimniecība" grupu audzinātāja Vija Vīksna un Pārtikas ražošanas un viesmīlības izglītības programmu nodaļas audzinātāja Ineta Rumpētere. Metodisko materiālu izstrādes posmā projektā iesaistījās arī direktores vietniece izglītības jomā Ilze Dzirkale, skolotāji Evita Stumpe un Armands Pučs.
I.Rumpētere informē, ka projekts sācies 2014.gadā, un tā dalībnieki tikušies jau vairākas reizes. Pirmā konference 2014.gadā notika Vācijā, otrā – šī gada aprīlī Austrijā, trešā – šī gada septembrī – Rumānijā.
Ogrē notika jau ceturtā konference. Jāpiebilst, ka šovasar jūnijā projekta dalībnieki vēlreiz tikās Austrijā, lai izstrādātu metodiskos materiālus un apgūtu jaunas metodes, kā strādāt ar riska grupas jauniešiem. Piektā konference plānota 2016.gadā, un tā notiks Čehijā.
"Pēc metodisko materiālu izstrādāšanas viena nedēļa tiks atvēlēta darbam ar jauniešiem, lai izmēģinātu praksē pedagoģisko modeli un metodes, piemērojot katras dalībvalsts specifikai, vajadzībām, jauniešu attīstības un prasmju līmenim. Līdz projekta beigām – 2016.gada augustam – paveiktais elektroniskā veidā tiks apkopots un ievietots projekta mājaslapā," norāda I.Rumpētere. "Projektā izstrādātie metodiski materiāli palīdzēs darbā ar jauniešiem, kuri nav ieguvuši pamatizglītību, nemācās un nestrādā, lai palīdzētu viņiem integrēties un iesaistīties darba vidē".
Ogres tehnikumā projekta dalībnieki ne tikai sprieda par teorētiskajiem jautājumiem, bet arī varēja pārliecināties praksē par jauniešu iespējām apgūt profesiju. Viesi iepazinās ar tehnikuma jauno mācību kompleksu un noskatījās interešu izglītībā apgūtos audzēkņu priekšnesumus. Projekta dalībniekus pie kafijas galda apkalpoja Pārtikas ražošanas un viesmīlības izglītības programmu nodaļas viesmīlības pakalpojumu izglītības programmas audzēkņi.
Lūk, daži no projekta dalībnieku iespaidiem:
Monika Šellenberga (Monika Schellenberg), Vācija, projekta "INVOLT" vadītāja: "No kolēģiem Latvijā varam mācīties, kā tiek veikts individuālais darbs ar katru audzēkni. Latvijā vērojama ļoti elastīga pieeja šīs problēmas risināšanai un pielāgošanās jebkurai situācijai. Viesošanās laikā Latvijā mēs apmeklējām arī Rīgas 3.arodskolu, un tur audzēkņiem trīs gadu laikā iespējams iegūt četras profesionālās kvalifikācijas."
Līza Glatsa (Lisa Glatz), Austrija: "Mūsu valsts uzdevums projektā ir izveidot interneta platformu, lai audzēkņi varētu rast iespēju pilnveidot savas zināšanas un iesaistīties darba vidē. Ogres tehnikumā mūs piesaistīja brīvā laika aktivitātes, ar kurām audzēkņiem ir iespēja nodarboties interešu izglītībā".
Jiržina Kralova (Jirina Kralova), Čehija: "Mūsu institūcija strādā ar audzēkņiem, kuri dzīvo bērnu namos, un mūsu uzdevums projektā ir noskaidrot, kā šos audzēkņus iesaistīt profesionālajā izglītībā. Mūs interesē Ogres tehnikuma pieredze darba vidē balstītas izglītības īstenošanā. Mēs arī esam sajūsmā par Ogres tehnikuma nodrošinātajām iespējām audzēkņu brīvā laika pavadīšanas organizēšanā, un vēlamies pārņemt šo pieredzi."
Pēc diskusijām Ogres tehnikumā projekta dalībnieki apmeklēja SIA "Malevss", kur reālā vidē var redzēt, kā tehnikuma audzēkņi apgūst darba vidē balstītu izglītību.
Ogres tehnikums sadarbībā ar partneriem no Vācijas, Austrijas, Čehijas un Rumānijas īsteno Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) stratēģiskās partnerības pieaugušo izglītībā projektu "INVOLT" Nr. 2014-1-DE02-KA204-001424. Projekta ieviešanas laiks: 2014.gada 1. septembris līdz 2016. gada 31. augusts. Projekta finansējums: 31 216,00 EUR.
2015. gada 5. decembrī, 12:01, Ogres tehnikums
Ogrenet