
Ogres tehnikumā latviešu valodu un literatūru māca radoši 
Sabiedrībā valda uzskats, ka profesionālajās izglītības iestādēs vispārizglītojošo priekšmetu apguvei nav prioritāra loma. Ogres tehnikuma pedagogi pierādījuši, ka tas neatbilst patiesībai.
Jau esam informējuši par OT audzēkņu sasniegumiem vispārizglītojošo mācību priekšmetu olimpiādēs, kurās tehnikuma audzēkņi neatpaliek zināšanās no vidusskolu audzēkņiem.
Ogrenet radās iespēja piedalīties pirmā semestra latviešu valodas un literatūras noslēguma nodarbībā, kuru vadīja skolotāja Iveta Žilinska.
Šajā mācību stundā piedalījās 1.kursa meža mašīnu operatoru un šī paša kursa meža mašīnu mehāniķu apvienotā grupa. Šādā sastāvā jaunieši apgūst visus vispārizglītojošos mācību priekšmetus.
"Tā ir viena no manām vismīļākajām grupām, jo ar šiem audzēkņiem var strādāt radoši, neizmantojot klišejas un standarta uzdevumus. Semestra noslēgumā mums ir nodarbība "Piparkūku pipariņš", kad caur humoru dziesmām, dzejoļiem un dažāda veida uzdevumiem, kas nebūt nav kontroldarbam līdzīgi, tomēr atspoguļo jauniešu zināšanas,” stāsta latviešu valodas un literatūras skolotāja Iveta Žilinska.
Jāatzīst, ka arī joku uzdevumi nemaz tik viegli nebija, un jauniešiem nācās likt lietā visas pirmajā semestrī apgūtās zināšanas. Piemēram, lai dalītos iespaidos par kādu notikumu, izmantojot fonētiskos dialektismus, jāzina stundās mācītais. Audzēkņi ar numurētām piparkūkām izlozēja katrs savu uzdevumu.
Nodarbībā jauniešiem bija jāprot sacerēt dzejas četrrindi, nodziedāt dziesmu, atcerēties spilgtākos iespaidus no raidījuma "100 gramu kultūras” un citi uzdevumi. TV kultūras raidījumu vai to fragmentu skatīšanās un analīze ir viens no paņēmieniem, ko latviešu valoda skolotāja I.Žilinska izmanto, lai ieinteresētu jauniešus par latviešu kultūru.
"Varbūt kādam no malas grūti pieņemt, ka mēs stundās skatāmies televīzijas raidījumus, bet vairums no šiem jauniešiem dzīvo dienesta viesnīcā, kur televizora nav. Arī atšķirībā no vispārizglītojošo skolu audzēkņiem, viņus neviens kolektīvi neved uz teātriem, arī vecāki dzīvo tālu un kopīgi braucieni uz teātri ir ļoti reti. Kurš būs tas, kas ievadīs jauniešus kultūras dzīvē, kurš viņus pamudinās interesēties par literatūru, mākslu un teātri? Manuprāt, tieši latviešu valoda un literatūra ir tas priekšmets, kuru var apgūt saistībā ar reālo dzīvi. Manā priekšmetā vērtējumu "desmit" var saņemt tie audzēkņi, kuri var uzrādīt teātra biļeti un pastāstīt par redzēto izrādi – galveno lomu tēlotājiem, sižetisko līniju utt.., stāsta A.Žilinska.
Lai gan šai audzēkņu grupai vidējā atzīme latviešu valodā un literatūrā ir visai augsta – 6 balles -, A.Žilinska uzskata, ka jauniešiem ne vienmēr ir svarīgi zināt divdabja teicienu, bet daudz būtiskāk ir būt cilvēkam ar jūtīgu sirdi un garīgi bagātu dvēseli.
2014. gada 20. decembrī, 08:50, Ogres tehnikums
Ogrenet
Jaunākie komentāri
Tas ko Roļiks ar giču ?