
Projektā INVOLT apgūst pieredzi strādāt ar riska grupas jauniešiem
Ogres tehnikuma (OT) pedagogi un audzēkņi aktīvi iesaistās dažādos Eiropas Savienības finansētajos projektos, kuros papildina zināšanas un gūst jaunu pieredzi.
Noslēdzies divus gadus ilgušais Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA2) stratēģiskās partnerības projekts "Integration into vocacional training, employment and social partaking in European context", saīsinājumā – INVOLT, Nr. 2014-1-DE02-KA204-001424, kura ietvaros Ogres tehnikums apguva projekta ietvaros piešķirto finansējumu 31 216,00 EUR apjomā.
Projektā Ogres tehnikuma pedagogi un vadība kopā ar Vācijas, Austrijas, Rumānijas un Čehijas pārstāvjiem izstrādāja trīs pakāpju pedagoģisko modeli ar mērķi motivēt riska grupas audzēkņus darba vidē balstītas izglītības iegūšanai, kā arī palīdzēt viņiem integrēties sabiedrībā. Riska grupas jauniešiem ir grūtības apgūt zināšanas un prasmes pamatizglītības līmenī, arī sociālā riska grupas jaunieši, kuriem ir liels pārtraukums mācībās, kuri negrib vai nespēj mācīties, kam ir uzvedības un veselības problēmas.
Trīs pakāpju pedagoģiskā moduļa aprobāciju un metodisko materiālu izstrādi Latvijā īstenoja Ogres tehnikuma pedagogi, kā arī Projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistījās Ogres tehnikuma vadība.
Divu gadu laikā projekta dalībnieki apmeklēja visas projektā iesaistītās valstis, lai iepazītos un gūtu pieredzi, kā riska grupas jauniešu problēmas tiek risinātas citās dalībvalstīs.
"Divu gadu laikā esmu bijusi astoņos ārzemju komandējumos. Projekts sākās 2014.gada novembrī, un pirmā tikšanās bija Ziemeļvācijas pilsētā Vismārā, kur iepazināmies ar produktīvās mācīšanās metodēm (productive learning), kas balstītas uz loģiskās domāšanas attīstīšanu. Šādas mācību metodes īpaši piemērotas darbam ar riska grupai pakļautajiem jauniešiem. Nākamreiz kopā pulcējāmies 2015.gada aprīlī Austrijas pilsētā Klāgenfurtē, kur tā paša gada jūnijā notika nedēļu ilgas mācības (product training), kad visi projekta sadarbības partneri izstrādājām metodiskos materiālus un apguvām metodes, ko var izmantot darbā ar problemātiskajiem jauniešiem. Vēl bijušas tikšanās arī citās dalībvalstīs – Rumānijā un Čehijā. Protams, arī Latvijā, kad projekta dalībniekus uzņēmām Ogres tehnikumā un iepazīstinājām ne tikai ar savu mācību iestādi, bet vedām pieredzas apmaiņā arī pie kolēģiem uz Rīgas 3.arodskolu un Rīgas Mākslas un mediju tehnikumu,” informē I.Rumpētere.
2016.gada 21.jūnijā OT projekta noslēguma pasākumā sabiedrība un dažādu organizāciju pārstāvji tika iepazīstināti ar projekta rezultātiem, jo arī Latvijā ir būtiski riska grupas jauniešiem sniegt atbalstu izglītošanās procesā un palīdzēt viņiem integrēties sabiedrībā.
OT ir to 11 Latvijas profesionālās izglītības iestāžu vidū, kam piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss. Kompetences centra statusa iegūšanai nepieciešami augsti mācību un darba vidē balstītas izglītības rezultāti, tomēr viens no kompetences centra uzdevumiem ir veikt metodisko darbu un sniegt atbalstu izglītības procesa nodrošināšanā citām izglītības iestādēm, līdz ar to Ogres tehnikuma pedagogi un vadība, līdzdarbojoties projektā, ir īstenojuši arī kompetences centra uzdevumus.
Skolotāja I.Rumpētere atzīst:"Projektā iegūtās zināšanas noderēs ikdienas darbā. Lai gan Ogres tehnikumā pārsvarā visi audzēkņi ir spējīgi, gudri, izdarīgi, apķērīgi un pozitīvi, tomēr katrā grupā ir jaunieši, kam nepieciešama īpaša uzmanība. Projektā mēs guvām priekšstatu, kāda ir profesionālās izglītības sistēma Čehijā, Rumānijā, Vācijā un Austrijā, tāpēc varam salīdzināt, kā ir pie mums. Latvijā profesionālā izglītība ir ļoti augstā līmenī, tajā skaitā darbā ar riska grupas jauniešiem. Mūsu valstī ir arī ļoti augstas kvalifikācijas prasības profesionālās izglītības mācību iestādēs strādājošiem pedagogiem. Tās ir daudz augstākas nekā, piemēram, Vācijā, kur, lai mācītu profesionālās izglītības iestādē jauniešus, nav jābūt augstākajai izglītībai nozarē un pedagoģijā, pietiek ar profesionālo vidējo izglītību un Amatniecības kameras izsniegtu diplomu."
Projektā INVOLT tika izstrādāti metodiskie materiāli darbam ar riska grupas jauniešiem, lai viņiem palīdzētu integrēties darba vidē un sabiedrībā. Materiāli būs pieejami diskā un papīra formātā. Katra valsts un profesionālās izglītības iestāde metodiskos materiālus varēs izmantot un pielāgot atbilstoši savām vajadzībām un specifikai.
2016. gada 22. jūlijā, 07:35, Ogres tehnikums
Ogrenet
Jaunākie komentāri
Ekskursanti